Barnsemesterkortet 2017

Barnsemesterkortet
"Rabattkortet alla barfamiljer borde ha!" Läs mer »

Vanliga frågor och svar

Här har vi samlat de vanligaste frågorna med tillhörande svar.

Om du inte själv kan hitta svaret på din fråga får du gärna ställa den direkt till oss genom att maila till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

Allmänna frågor
1. Hur tipsar jag er om något jag tycker ni ska ha med på sajten?
2. Vi har gjort en häftig / annorlunda resa, vill ni skriva om den?
3. Jag har sett en felaktig uppgift eller ett annat fel på Barnsemester.se, hur rapporterar jag det?
4. Jag vill prenumerera / sluta prenumerera på ert nyhetsbrev, hur gör jag?
Svar på allmänna frågor »

För dig som vill bli medlem
1. Är det gratis att vara medlem?
2. Hur blir jag medlem?
3. Kan far- och morföräldrar också vara medlemmar?
4. Jag försöker bli medlem men det står att mitt användarnamn eller lösenord är upptaget, vad gör jag?
5. Jag har anmält mig men inte fått något bekräftelsemail, vad gör jag?
Svar på frågor om medlemskap »

För dig som redan är medlem
1. Jag har glömt mitt användarnamn och/eller lösenord, hur får jag ett nytt?
2. Hur byter jag användarnamn?
3. Hur byter jag lösenord?
4. Hur uppdaterar jag min adress, e-postadress och telefonnummer?
Svar på frågor om inloggning och medlemssidor »

Barnsemesterkortet
1. Vad kostar Barnsemesterkortet?
2. Förbinder jag mig till något?
3. Jag är medlem, varför har jag inte fått något Barnsemesterkort?
4. Hur beställer jag ett Barnsemesterkort?
5. Hur lång är leveranstiden?
6. Hur många Barnsemesterkort behöver en familj?
7. Är kortet personligt?
8. Hur länge gäller kortet?
9. Vilka rabatter och förmåner får jag?
10. Hur kan jag utnyttja mina rabatter och förmåner?
11. Jag vill utnyttja ett erbjudande men har inte fått mitt kort än, går det?
12. Kan jag få ett provisoriskt kort med e-post i väntan på mitt riktiga kort?
13. Kommer det in nya förmåner hela tiden?
14. Vad händer om jag tappar mitt kort?
15. Skickar ni Barnsemesterkort till andra länder än Sverige?
16. Jag har fått ett kort av en vän/vunnit i en tävling. Hur aktiverar jag det?
Svar på frågor om Barnsemesterkortet »

Tävlingar och testfamiljer
1. Var ser jag vilka som vann i tävlingarna?
2. Jag har vunnit fribiljetter men vill gärna byta dom, går det?
3. Kan jag ändra min motivering?
4. Jag har glömt att fylla i vad jag vill vinna / vart jag vill åka, var gör jag det?
5. Vad är en jakt?
6. Måste man hitta alla symboler i en jakt för att ha chans att vinna?
7. Kan jag se hur många symboler jag har hittat?
8. Vad är skillnaden mellan en vanlig tävling och en där man blir testfamilj?
9. Hur blir man testfamilj?
10. Vad ska testfamiljerna göra, vad krävs?
Svar på frågor om tävlingar och testfamiljer »

Reseberättelser
1. Hur ändrar jag eller raderar jag en reseberättelse jag själv skrivit?
2. Kan jag spara innan jag är klar om jag vill fortsätta skriva senare?
3. Vad gör jag om jag ser en reseberättelse jag tycker är stötande?
Svar på frågor om reseberättelser »

För företag
1. Vi vill ligga med i er attraktionsbank. Hur gör vi och kostar det något?
2. Hur gör man för att medverka på Barnsemesterkortet och kostar det något?
3. Vi vill gärna ta emot testfamiljer, hur gör vi?
4. Vi vill gärna ha en egen tävling hos er, hur gör vi?
5. Vi vill gärna lägga in er reseplanerare på vår egen site, hur gör vi?
Svar på frågor om företagsmedverkan »

 

 



Allmänna frågor

1. Hur tipsar jag er om något jag tycker ni ska ha med på sajten?
Kul att du vill tipsa oss! Maila till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

2. Vi har gjort en häftig / annorlunda resa, vill ni skriva om den?
Roligt! Kontakta gärna Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. och berätta mer!

3. Jag har sett en felaktig uppgift eller ett annat fel på Barnsemester.se, hur rapporterar jag det?
Maila till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

4. Jag vill prenumerera / sluta prenumerera på ert nyhetsbrev, hur gör jag?
Följ denna länken, fyll i din e-postadress och välj prenumerera eller avregistrera.


För dig som vill bli medlem

1. Är det gratis att vara medlem?
Ja, det är och kommer alltid att vara helt kostnadsfritt att vara medlem på Barnsemester.se

2. Hur blir jag medlem?
Gå in på vår registreringssida, fyll i dina kontaktuppgifter och klicka på registrera. Du kommer att få ett bekräftelsemail till den e-postadress du angett. För att fullfölja din registrering och verifiera att "du är du" måste du klicka på länken i det mailet. Sedan är det bara att logga in med det användarnamn och lösenord du valde vid registreringen.

3. Kan far- och morföräldrar också vara medlemmar?
Ja, far- och morföräldrar, mostrar, bonusföräldrar med mera får också vara medlemmar.

4. Jag försöker bli medlem men det står att mitt användarnamn eller lösenord är upptaget, vad gör jag?
Troligtvis har du valt ett användarnamn som är upptaget, prova med ett lite ovanligare användarnamn. Om det fortsätter krångla så maila Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. hjälper vi dig.

5. Jag har anmält mig men inte fått något bekräftelsemail, vad gör jag?
Maila Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. så hjälper vi dig.

 

För dig som redan är medlem

1. Jag har glömt mitt användarnamn och/eller lösenord, hur får jag ett nytt?
Fyll i din e-postadress du registrerat dig med här, så skickar vi ditt användarnamn till dig tillsammans med ett nytt lösenord. Påminnelse om användarnamn / lösenord »

2. Hur byter jag användarnamn?
Du kan inte byta användarnamn på egen hand men vi hjälper dig gärna. Maila Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

3. Hur byter jag lösenord?
Börja med att logga in. Klicka sedan på "Uppdatera min info". Högst upp på sidan. Där kan du uppdatera ditt lösenord.

4. Hur uppdaterar jag min adress, e-postadress och telefonnummer?
Börja med att logga in. Klicka sedan på "Uppdatera min info". Högst upp på sidan. Där kan du uppdatera dina kontaktuppgifter. Din adress, e-postadress och telefonnummer är enbart synliga för oss på redaktionen.

 

 

Barnsemesterkortet
1. Vad kostar Barnsemesterkortet?
Barnsemesterkortet kostar 30 kr för 2016.

2. Förbinder jag mig till något?
Nej. Kortet är inte en del av en prenumeration och du är alltså inte bunden till att beställa ett kort även kommande år.

3. Jag är medlem, varför har jag inte fått något Barnsemesterkort?
Det räcker med ett Barnsemesterkort per familj men många familjer har mer än ett medlemskap på Barnsemester.se. Därför måste någon ur familjen aktivt beställa ett kort för att det ska skickas ett hem till er.

4. Hur beställer jag ett Barnsemesterkort?
Klicka på "Erbjudanden" i menyn och därefter "Beställ Barnsemesterkortet".

5. Hur lång är leveranstiden?
Leveranstiden brukar normalt vara 5-10 arbetsdagar då korten skickas med B-post. Vid tillfällen med längre leveranstid står det i rött på beställningssidan. Är det bråttom? Maila oss så skyndar vi på din leverans!

6. Hur många Barnsemesterkort behöver en familj?
Det behövs endast ett Barnsemesterkort per familj.

7. Är kortet personligt?
Ja. Skriv ditt (eller ditt och din partners) namn i rutan för signatur.

8. Hur länge gäller kortet?
Kortet gäller hela det kalenderår som är markerat i en rund cirkel till höger på kortet. Kommande år behöver du enbart beställa ett nytt årsmärke och klistra över den cirkeln.

9. Vilka rabatter och förmåner får jag?
Alla aktuella rabatter och förmåner finns listade på våra sidor om Barnsemesterkortet. Du hittar dom under "Erbjudanden" i menyn.

10. Hur kan jag utnyttja mina rabatter och förmåner?
När du har beställt ett Barnsemesterkort alternativt årsmärke uppdateras ditt medlemskonto automatiskt direkt så att du får tillgång till information om hur de olika erbjudandena utnyttjas. Det står alltid i rött på respektive erbjudande-sida.

11. Jag vill utnyttja ett erbjudande men har inte fått mitt kort än, går det?
Familjenöjena kräver att man har kortet med sig och visar upp i entrén för att ta del av erbjudandet men vissa andra erbjudande (ex resebokningar, hotell, webshoppar, färjor) använder sig av rabattkoder. Dessa koder står i så fall i den röda texten.

12. Kan jag få ett provisoriskt kort med e-post i väntan på mitt riktiga kort?
Nej tyvärr. De företag som medverkar på kortet som vill att man visar upp kortet (vanligtvis i entrén) godtar inga bevis via e-post utan enbart det riktiga kortet.

13. Kommer det in nya förmåner hela tiden?
Ja, nya erbjudande läggs till löpande under året.

14. Vad händer om jag tappar mitt kort?
Förlorat kort ersätts ej.

15. Skickar ni Barnsemesterkort till andra länder än Sverige?
Nej. I år skickar vi enbart Barnsemesterkort till familjer med adress i Sverige.

16. Jag har fått ett kort av en vän/vunnit i en tävling. Hur aktiverar jag det?
Kika in på: www.barnsemester.se/kortet/aktivera »


Tävlingar och testfamiljer

1. Var ser jag vilka som vann i tävlingarna?
Vinnarna presenteras alltid på vår vinnarsida.

2. Jag har vunnit fribiljetter men vill gärna byta dom, går det?
Om du har blivit utsedd som testfamilj vill vi inte att du byter dina biljetter då de är del av ett uppdrag, skicka istället tillbaka dom till adressen som medföljde i kuvertet.

Om det är biljetter från en vanlig tävling får du gärna försöka byta dom på vår Facebook sida.

3. Kan jag ändra min motivering?
Ja, gå in på tävlingssidan och skicka in ett nytt tävlingsbidrag så skrivs ditt tidigare bidrag över.

4. Jag har glömt att fylla i vad jag vill vinna / vart jag vill åka, var gör jag det?
Gå in på tävlingssidan och skicka in ett nytt tävlingsbidrag så skrivs ditt tidigare bidrag över.

5. Vad är en jakt?
En jakt är en tävling där en del av tävlingsmomentet är att hitta symboler vi har glömt på siten. Symbolerna finns oftast ganska lätthittade ex på artiklar länkade från startsidan eller attraktionssidor länkade från tävlingssidan.

6. Måste man hitta alla symboler i en jakt för att ha chans att vinna?
Nej, vinnarna utses från en kombination av önskade biljetter, motivering och hittade symboler. Fler symboler ger dock en större vinstchans.

7. Kan jag se hur många symboler jag har hittat?
Ja, gå in på tävlingssidan när du är inloggad. I den bli rutan där man fyller i sina uppgifter ska det stå hur många och vilka symboler du har hittat.

8. Vad är skillnaden mellan en vanlig tävling och en där man blir testfamilj?
I tävlingar vinner du en sak eller fribiljetter. Som testfamilj åtar du dig ett uppdrag som du förväntas fullfölja genom att betygsätta samt skriva en kortare och en lite längre recension  samt ladda upp ett par bilder från stället du besökt som testfamilj.

9. Hur blir man testfamilj?
Intresseanmälan till testfamiljsuppdrag dyker alltid upp bland våra tävlingar. Prenumererar du på vårt nyhetsbrev så riskerar du inte att missa något.


10. Vad ska testfamiljerna göra, vad krävs?
Kortfattat så ska testfamiljerna testa så mycket som möjligt på det ställe de får fribiljetter till.
Läs mer om Barnsemesters testfamiljer »


Reseberättelser

1. Hur ändrar jag eller raderar jag en reseberättelse jag själv skrivit?
Läser du din egen reseberättelse finns det en "Ändra" och en "Ta bort" knapp som du kan använda dig av.

2. Kan jag spara innan jag är klar om jag vill fortsätta skriva senare?
Ja. Klicka vidare till steg fem och spara som dold berättelse. Så kan du skriva klart och sedan publicera din reseberättelse vid ett senare tillfälle.

3. Vad gör jag om jag ser en reseberättelse jag tycker är stötande?
Klicka på den lilla röda cirkeln med ett vitt utropstecken i, den finns överst till höger på varje reseberättelse.


För företag

1. Vi vill ligga med i er attraktionsbank. Hur gör vi och kostar det något?
Det kostar ingenting att medverka i attraktionsbanken. Kontakta Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. så får ni hjälp med att lägga upp en sida.

2. Hur gör man för att medverka på Barnsemesterkortet och kostar det något?
Det kostar ingenting att medverka på Barnsemesterkortet. Ni får en helsida med valfri text och bilder. Allt vi vill ha i gengäld är ett finfint erbjudande till våra medlemmar.

3. Vi vill gärna ta emot testfamiljer, hur gör vi?
Vi har vanligtvis tre stora testfamiljsefterlysningar under första halvan av sommaren, dessa är det gratis att medverka i. Kontakta Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. för mer info.

4. Vi vill gärna ha en egen tävling hos er, hur gör vi?
Som tävlingsvärd på Barnsemester.se får du uppmärksamhet i två hela veckor samt medverkan i nyhetsbrev och Facebook. Bokas i samband med annonsering. Läs mer här »

5. Vi vill gärna lägga in er reseplanerare på vår egen site, hur gör vi?
Vår reseplanerare får ni gärna lägga in kostanstafritt på er egen hemsida. Den finns i två storlekar, med eller utan andra familjeattraktioner i närheten och med eller utan er egen logga som mittpunkt. Maila Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. för mer info.
 

Annons:
 » Populära erbjudanden!
Söderhällgården » Med Barnsemesterkortet får två barn per betalande vuxen fri entré!
Dressin på Dellenbanan » Med Barnsemesterkortet får familjens barn en gratis glass alternativt saft och kanelbulle!
Gothenburg Escape Game » Med Barnsemesterkortet får du 15% rabatt på måndagar, tisdagar och söndagar....
Fler erbjudanden »

 Till toppen av sidan 
Tipsa oss Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
© Copyright 2003 - 2016
Barnsemester.se

Annons: