Härlig dag på Liseberg!

(Sverige, Göteborg, Liseberg )

Nu är vi igång!

Många skratt i Kristallsalongen

Tack för oss!!

Vi åkte ner till Göteborg i slutet på juli fulla av förväntan efter att vi blivit utsedda som testfamilj av barnsemester.se. Vi skulle testa och betygsätta Liseberg och hela familjen var laddade. Familjen består av Liv 11 år, Alma 15 år, Jenny 40 år och Björn 45 år.

Vi anlände till Liseberg i god tid innan parken öppnat så vi fick stå utanför och vänta en stund. Det var en fin dag och det märktes att många skulle besöka parken då köerna blev längre och längre. När de väl öppnade hämtade vi våra åkband och satte sen fart mot karusellerna.

Första stoppet blev Helix, som Alma och Björn ville åka. Liv tyckte den verkade lite läskig så vi väntade på backen. Trots att de precis öppnat fick de köa ca 20 minuter men de tyckte attraktionen var värd en klar 8:a!

Som vanligt med vår familj är det alltid någon som är hungrig, så efter Helix gick vi och åt på våffelbageriet Systrarna Olsson. Det smakades både på hallon, jordgubb och hjortronsylt och glass till våfflorna och vi gav allihop högsta betyg! Bra och snabb service, familjevänligt och ingen kö.

Efter lunchen begav vi oss till Kålleradon. En attraktion för alla åldrar och alla tyckte att den var jätterolig! Nu hade vi ångan uppe och drog vidare till Lisebergsbanan. Höga betyg återigen av hela familjen!

När klockan var runt 13.00 var kötiderna till många av attraktionerna upp till en timme så vi bestämde oss för att gå till spelhallen. Där har vi kunnat bli kvar resten av dagen då vissa av oss har en förkärlek för spel, men vi hade begränsat vår spelkassa vilken bara drogs över något och vi gick inte helt lottlösa därifrån då vi lyckades fånga upp en Elsadocka i en klomaskin. Björn och Liv passade på att ta en tur i slänggungan medan vi andra spelade lite till.

Framåt 15-tiden märktes det på humöret att det var dags för mat igen så vi gick till Tyrolen för att äta. Vi fick vänta på bord en liten stund och när vi kom in beställde vi tre dagens tips och en rätt ifrån barnmenyn. Det var väldigt mycket folk på restaurangen så vi trodde vi skulle få vänta på maten länge men den kom in väldigt snabbt och var dessutom väldigt god så högt betyg från oss.

Efter maten var vi fulla av energi igen så vi körde på med lite karusellåkning. Mechanica, kristallsalongen och flumeride följde efter varandra och det enda tråkiga var kötiderna. Vi var även tvungna att hinna med butikerna och inköpa de obligatoriska kaninöronen och lite annat smått och gott. Vi hann även pausa för lite glass däremellan.

Alma var nu sugen på att testa atmosfear och den enda som vågade åka med var Björn så vi begav oss upp så de kunde åka. På väg dit passade de även på att åka uppswinget.

När de hade åkt klart kände vi oss alla väldigt nöjda med dagen och eftersom klockan började bli väldigt mycket tackade vi för oss och begav oss mot vårt hotell.

Över lag  var vi väldigt nöjda med dagen. Liseberg är ju en fantastiskt fin park och även om man inte åker karusell så finns det andra saker att sysselsätta sig med. Det enda som vi alla tyckte var tråkigt var de långa köerna. Vi kommer absolut tillbaka!! 9/10