Härlig dag på Parken Zoo

(Sverige, Eskilstuna , Parken Zoo)

Välkomna toll Parken Zoo

De härliga alpackorna blev riktiga favoriter..

så söta

En solig sensommar dag kom dagen barnen väntat så ivrigt på, det var dags att besöka Parken Zoo! Vår familj består av mig, min man och fyra barn i åldrarna 1, 8,9 och 9år och alla var glada och förväntansfulla. Att Frans skulle uppträda på ett var ett stort plus då han är barnens stora idol.

Vi kom fram strax efter att parken hade öppnat, det fanns gott om parkeringsplatser och bra skyltat på vägen dit. Väl framme vid ingången möttes vi av glada ”tigrar” som busade och pratade med barnen och tipsade om musikalen de skulle uppträda på.

Vi började med att gå runt och titta på djuren, tigrarna var majestätiska och lemurerna var söta som få. En stund senare kom djurskötarna och hade en tur där de matade djuren och berättade mer. Barnen och även vi vuxna tyckte det var spännande lära oss mer och se på när de fick mat. Vi fortsatte sedan bort mot Lilla zoo, en av höjdpunkterna! Att kunna gå fritt och kunna klappa både alpackor och får var riktigt mysigt. Det fanns även hel del andra djur där. Vi stannade närmare två timmar på Lilla Zoo och fick knappt med oss barnen därifrån när vi skulle gå och äta, ett bra betyg J

Lunchen åt vi på restaurangen Pampas. En större restaurang med uteservering. De serverade hamburgare och tacobuffé. Jag valde hamburgare och de övriga i familjen valde taco buffen, maten var riktigt bra, med mycket sallad och tillbehör till buffen och alla åt och var nöjda. Maten var prisvärd och personalen både trevlig och serviceinriktad. Det enda minuset med restaurangen var alla getingar på uteserveringen, det kryllade av dessa om man fick ha koll så de inte kom nära barnen.

Efter maten tittade vi på fler djur, barnen lekte och hoppade i den stora studsmattan som finns och i lekparkerna. Sedan gick vi till nöjesparken där barnen åkte karuseller. Det var ganska långa köer men det an ändå. Vi spelade på lotterier och hade kul. Ett stort plus till ståndet där man fiskar plastankor och samlar poäng, perfekt för barnen och alla får tröstpris om man inte vinner en högre vinst. Resten av dagen spenderade vi vid alla åkattraktioner och sedan uppträdde Frans.

Vi hade en riktigt kul dag och är nöjda med allt. Det är skönt att Parken Zoo inte är för stort, så man orkar gå runt och se allt. Lilla zoo var nog det mest uppskattade bland tjejerna och killarna valde åkattraktionerna som roligaste sak, förutom Frans uppträdande såklart! Även minstingen var glad då det fanns gott små lekparker att busa runt i. Ett stort plus till att det finns så många toaletter med skötrum på området och vi behövde inte stå i kö en enda gång. Perfekt när man har ett gäng barn med sig. Vi är som sagt helt nöjda med allt och har redan planerat en ny tripp till parken Zoo nästa sommar.