Betyg och kommentarer: Disneyland Park
Betyg och kommentarer

Disneyland Park

Betyg, omdömmen och kommentarer från barnfamiljer som besökt Disneyland Park.

» Antal inlägg: 28 st
Love it!
Barn och vuxna kan inget annat än älska Eurodisney! Rent och fräscht. Kanon att bo på ett av deras hotell och lägga till där allt ingår. Då ingår entré för samtliga dagar man är där samt mat på vilken restaurang man vill såväl inne i parkerna som på hotellen och arkaden utanför. Praktiskt och man har mer koll på ekonomin.
(2017-02-07)

Kostar mer än det smakar
Vi var där Söndag 14-Onsdag 17 Juni 2015
Visst det var fint och välbyggt dom flesta attraktionerna var inbyggda så man inte såg vad det var för något. Vilket gjorde att man flera gånger blev förvånad över vad det var för någon åktur. Många av dom var väldigt gamla och många var flera sitt platser trasiga eller avstängda. Jag har varit på många nöjesparker och jag tyckte inte Disney hade lyckats att få den där sagokänslan som man vill ha, då vi saknade Disneyfigurer i parken. Men vi hade några favoriter som Adventure Isle, Big Thunder Mountain, Buzz Lightyear Laser Blast, Star Tours & Ratatouille: The Adventure. Allt som allt så hade vi en bra resa, dyr men barnen vill gärna åka ditt igen dom är 4,8 & 10 år. Kan varna för Buzz Lightyear’s Pizza Planet Restaurant den var dyr och pizzan var på hönekake liknade bröd. Vi bodde på Algonquin’s Explorers Hotel vilket var ett toppen hotell.
(2015-07-08)

Helt ok, men inte mer
Hade superhöga förväntningar på Disney Paris när vi åkte med vår nyblivna sexåring första helgen i April. Hade aldrig varit på Disney förut och tänkte att det skulle vara som Vegas för barnen, med amerikansk hög kvalitet på underhållning och service, fast i Europa. Men de förväntningarna kom på skam. Vi är faktiskt i Frankrike hallå. Att åka till Gröna Lund är mycket billigare och våra svenska "Astrid Lindgrens värld" och Kolmården helt klart att föredra. Men vi var nyfikna och nu har vi gjort det. Inget vi kommer att göra om. Inte värt 30 000 SEK för 2 dagar i Disney, 3 hotell nätter, mat och flygresa.
(2015-04-04)

Bästa semestern nånsin för hela familjen
Vi var där i mitten av juni, måndag till söndag. Vi har 2 söner, 6 och 13 år. Det var ett fantastiskt ställe, underbar atmosfär, roliga attraktioner, härlig stämning, miljöer, parader och shower. Vi njöt från tidig morgon till sen kväll. Vi ångrar inte en sekund att vi var där så många dagar, hela familjen vill inget hellre än att åka tillbaka - snart.
Vi köpte hotelvistelsen via disneylandparis.se. Bra priser, det ingick inträdesbiljetter för hela vistelsen. Vi var där alla dagar på vår resa.
Vi bodde på hotel Santa Fe. Ett helt OK hotell. Vi förvarade i princip bara våra kläder där och vilade några timmar per natt :)
Frukosten var väldigt enkel och tråkig. Trist bröd och trista pålägg, lite yoghurt och flingor. Kunde vara bättre.
VI hade halvpension, det innebar att vi fick 1 voucher för valfri måltid per dag, inne i parkerna eller på vårt hotell. Vi hade den mellandyra varianten vilket innebar att vi kunde ha ätit på bordsserveringsrestauranger - men vi valde buffe. Med kinkiga barn var det bästa alternativet. Maten var ok, fanns alltid något. Sämsta stället var cafe Agrabar, inget för våra barn att äta. Vi fick också en fika voucher, vilket innebar att mellan 15 till 19 fick vi en fika på några ställen, kaka och dricka. Utöver detta delade vi på några hamburgare, åt glass och snacks ibland. För vår familj funkade denna variant bäst. Vi åt några gånger utöver våra vouchers - det är väldigt, väldigt dyrt att äta och dricka där. En liten hink med popcorn kostar nästan 80 kr!!!
Personal, både på hotell och parker var helt fantastiska. Vänliga och väldigt hjälpsamma. Personal som showade var väldigt "flirtiga" med samtliga - både barn och vuxna och alla kände sig utvalda av deras uppmärksamhet när de gick förbi. De log, skrattade och sökte blickar och gjorde high fives - vilket blev barnens grej att få närkontakt med figurerna.
Det finns hur mkt affärer som helst, med Disney på. Man kan tro att det ska vara skitsaker men det var väldigt fina kläder och leksaker och allt möjligt. Svårt att inte handla loss. Sånt var inte extremt dyrt.
Det går bussar hela tiden mellan parker och hotell, gratis. Fungerar hur bra som helst.
Säkerheten är hög och man känner sig trygg. Toaletter finns överallt och det är så rent överallt. Varje morgon när man kom kändes det som om parkerna var rengjorda med högtrycksspruta.
Fantastiskt härligt, man kände det som om man kom till ett nytt ställe varje gång.
Det borde finnas en varningsskylt i samband med att man funderar på att åka dit. Man blir fullkomligt beroende av stället. Vi har dagligen uppdateringar på Facebook och vi längtar dit varje dag. Vi kommer med all säkerhet åka dit fler gånger. Vi älskade Disney.
En dag ägnade vi åt Paris. Vi tog tåget in. Detta var svårare än vi räknat med. Det tog ca 2 timmar att få en biljett den morgonen, går säkert att göra smidigare nästan gång :) I Paris tog vi en Hop on Hop off buss och fick se stora delar av Paris. VI hoppade av på några ställen och vi älskade det och vill tillbaka för mer. Vi blev förälskade i staden och Eiffeltornet var så mäktigt. Trodde jag aldrig.
OM ni funderar på en tur dit - ÅK. Ta gärna fler dagar än ni tänkt, ingenting som ni kommer att ångra. Bästa dagarna var måndag till onsdag. Sen blev det mer folk där. Kvällar var bra att gå till attraktioner som det var långa köer på dagarna. Även de 2 första timmarna som ingår när man bor på Disney hotell var toppen, då kunde man åka vissa saker säkert 10 gånger. Bästa attraktioner: Autoipa och Twilight Tower och några till.

(2014-10-22)

Vi besökte Disney under en dag när vi var i Paris i början på juli. Hade läst innan att tisdagar och onsdagar var det mindre folk. Vi tog bilen dit (inga problem med parkering) en tisdag. Vi upplevde inte att det var speciellt mycket folk. Värre på Legoland, Liseberg & Grönan. Vissa attraktioner tog vi fastpass till, medans andra så köade vi. Stod aldrig vidare länge i köerna. Under vårt besök på 14 timmar besökte vi båda parkerna, men har mycket kvar att uppleva. Kvällen avslutades kl 23 med en helt magnifik ljusshow med bl.a. fyrverkerier. Nästa sommar åker vi ned och stannar 4 nätter på,ett av Disneys hotell för detta är verkligen ett ställe som vi alla vill tillbaka till. Hela familjens favoritattraktion blev Twilight zone tornet. Parkerna är väldigt välskötta med bra service. För den som gillar att shoppa rekommenderas en välfylld plånbok. Det finns hur många butiker som helst. Att köpa dricka inne i parkerna är väldigt dyrt, så nästa gång åker en vattenflaska med i väskan. Passar alla åldrar :)
(2013-07-30)

Smør med mat
Disneyland er fantastisk med masse å se og gjøre, beregn god tid, gjerne 3 dager så rekker man alt. Beregn at det blir køståing. Bo på ett disneyhotell og benytt magic hours for det det er verdt. (egne timer i parken før og etter ordinær åpningstid som kun er for boende på disneyhotell=) Men en ting er ikke bra i Disneyland, og det er mat, eller mangelen på SUNN mat. Anbefaler å ha med mat selv ihvertfall til lunsj. Det blir vedlig dyrt å kjøpe alt av måltider i parken eller i disney village!
(2013-07-07)

En återkommande semester!
Disneyland Paris har blivit ett återkommande semestermål. Parkerna är fantastiska o passar alla, stora som små. Enkelt att åka hit även om man är glutenintollerant. Priserna är lite väl höga, men det får man ta. Älskar att träffa alla karaktärer, men Mimmi är bäst!
(2013-01-06)

Disneyland paris!
Härliga parker, både Disneyland park och studios park. Det fanns massor att se och uppleva. Roliga åkturer och många fina och underhållande parader. Bra att det finns fastpass till många attraktioner,önskar att det funnits till fler, eftersom det kan vara köer på upp till 90 minuter till vissa åkturer. Bra att många köer är till större delen under tak eftersom det blir väldigt varmt att stå i kö på sommaren. Allt är rent och snyggt och mycket välskött. Disney-figurerna tog sig tid att krama och skoja med barnen och dök upp lite då och då. Har man barn som gillar lite häftigare åk och inte är lättskrämda, så kan jag verkligen rekommendera tower of terror i studios park. Riktigt spännande åktur.Den får man åka redan från 102 cm, men ett tips är att prata med barnen innan om "låtsas spöken" och en hiss som faller fort, så att de minsta är förberedda. Vår femåring gillade den lika mycket som vi andra. Motor action stuntshow är också en upplevelse. Vi är mycket nöjda med vårt besök.
(2010-07-06)

Nu är resan bokad
Ja nu är det våran tur att spana in Disneyland.Vi kommer att bo på disneys Newport Bay club. Åker kommer dit söndagen 27/6 och stannar i 4 dagar kommer även att boka hotell någonstans i Paris så vi kan uppleva pulsen på staden. Vi har valt att bila ner dels så får man se olika platser både på dit och hem resan. Detta är något vi alla längtar till.
(2010-01-23)

Superupplevelse!
Höstlov på Disneyland med en knatte på 6 år och en på 3,5 år var helt fantastiskt! Trots 2 heldagar på plats (tre hotellnätter), hann vi aldrig in i Walt Disney Studios-parken utan var bara i "huvudparken" båda dagarna. Fasttrack-pass är nödvändigt: det är gratis biljetter som ger en tid när man kan gå in på olika attraktioner. Då slipper man stå i den ordinarie kön på 1-2 timmar. Helt otroligt att det var så mycket folk och så långa köer även dessa iskalla oktober-vardagar, men så var det! På kartan finns det ibockade "Missa inte"-attraktioner: följ det rådet!! Missa inte dem! Det var kul att båda barnen kunde åka allt (utom de båda 140 cm- värsting-bergochdal-banorna), bara de var över 102 cm!
(2009-11-01)

Disneyland Paris - Kul äventyr för alla
Åkte till Disneland Paris veckan efter midsommar 2008 med vår då 4-åriga dotter. Mest var det väl jag som längtade dit efter 3 tidigare besök i Orlando. Vår 4-åring tyckte huvudparken var fantastisk. Hon hade precis börjat känna igen Disneyfigurerna så det mesta var en upplevelse för henne. För första gången vågade hon även prova på att åka vissa attraktioner som t.ex. "Lilla Tågets berg-och-dal-bana", Dumbo-karrusellen, Te-kopparna m.m. Favoriterna var ändå "It´s a small world" och "Sagobåten". Läskigast var Snövit-tåget.
Ett tips, att hålla ned resebudgeten, är att välja ett Disney-associerat hotell. De flesta förmåner gäller även via dessa hotell, gratisbussar, tidigare entré m.m. men till ett betydligt lägre kostnad per natt är i ett Disney-hotell.
Paraderna är en höjdpunkt. Var dock fräck och ta en bra plats vid trottoaren minst 30 minuter i förväg.
Disney Village bör inte missas. Speciellt Rainforest Café gillade 4-åringen. Ibland åskade det och ibland kom "Grodan" förbi och busade.
(2009-04-26)

Disneyland Paris - i april
Har nettopp kommet hjem fra 5 dager i Disneyland (DL). WOW - for en opplevelse. Ble møtt på flyplassen av en representant fra DL og henvist til en skyttelbuss som kjørte oss til en korresponderende buss til Disney hotellene. Vi bodde på Sequoia Lodge. Et stort hotell med badebasseng. Bassenganlegget var det negative med hotellet - lite basseng - kaldt vann - kald badstu og ikke fungerende boblebad. Lite fristende:(

Hotellet hadde greie rom - og hyggelig betjening.
Tips:
1. Ved ankomst måtte vi velge tid og sted for frokost - hotellet eller restaurant i parken. Greit å være forberedt på dersom dere reiser flere familier sammen. Vi spiste på hotellet noen dager og i parken andre dager. Det fungerte supert.
2. Maten i parken er dyr - men et billig godt måltid kan du få i grillen i Frontier Land. Vi hadde med knäckebröd og ost/leverpostei hjemmefra og sparte litt på det. Skulle ønske vi hadde tatt med litt frukt også. Drikke kan kjøpes på jernbanestasjonen som ligger i parkområdet. Det er rimeligere enn i parken.
3. Bruk minst 4 dager i parkene! Da kan dere kose dere - samtidig som dere får med dere alt!
4. Benytt sjansen til å fotografere barna med Disneyfigurer på hotellet om morgenen - lite kø og figurene varierer fra dag til dag.
5. Benytt dere av fastpass - da får dere utnyttet dagen bedre.
6. Ikke løp fram og tilbake på kryss og tvers unødvendig. Bli kjent med et "land" av gangen.
7. Bo på Disneyhotell - dere slipper inn i parken 2 timer før ordinær åpningstid, og kan gå til parken/e om dere ønsker det. (Det finnes også gratis skyttelbuss)
8. Benytt sjansen til å se parken i mørket dersom dere drar i vintermånedene - kanskje til og med April. Det er såååå vakkert!
9.Ta bilder - og gjerne film - men ikke la det bli viktigere enn å være til stede med barna! Dette er en flott opplevelse - sammen!
10. Sørg for å få med dere så mange som mulig av attraksjonene - og bruk siste dag til å kose dere med det dere likte best.
---
Kanskje drar vi tilbake en annen gang!
(2009-04-20)

Lågsäsong!
Har precis kommit hem efter 5 dagar i parkerna i Paris. Vi reste under lågsäsong (början av mars) och resan var helt fantastisk! Vill dock inte tänka på hur det ser ut i parkerna under högsäsong. Vi stod i kö som längst en timme (Hitta Nemo karusellen) vanligtvis så var det knappt någon kö alls till karusellerna. Vi bodde på Disneyhotellet Seuqoia Lodge som ligger mer eller mindre ett stenkast från parkerna. Alla Disneyanställda var väldigt artiga och trevliga mot allt och alla. Barnen kände sig väldigt speiciella varje dag. Hotellet och parkerna var så rena och fina! Jag rekomenderar verkligen alla barnfamiljer att resa dit! Mina rekomendationer gäller också att besöka Cafe Mickey som ligger i Disney Village (precis utanför parken) och lägga lite extra pengar på det för att barnen skall få äta middag bland figurerna. Boka bord i god tid bara! Vi var också på Planet Hollywood, som också ligger i Disney Village, en kväll och den maten var jättebra.

Dessvärre var det väldigt dyrt att leva i Paris då euron nästan i dagsläget ligger på 12:-. Vi åkte en dag in till Paris med pendeltåg och t-bana (ligger nära htellen). Köpte ett kort som täckte hela tunnelbanenätet samt pendel och buss för 44 euro för 2 vuxna och två barn (8 och 5 år).

Maila gärna om du har frågor! [email protected]

Pernilla
(2009-03-16)

Hit ska vi
Hit ska vi. Det blir många resor att spara pengar till när man är inne på barnsemester.se. Tror jag och sonen skulle trivas som fisken i vattnet. De får en 10:a av mig fast jag inte ens varit där än.
(2008-12-10)

Underbart!
Vi var på Disney i augusti i år (2008) Kändes som om de var en bra tid att åka, de var inte tjockt med folk även om de var långa köer. Barnen hade otroligt roligt, de tyckte speciellt om att träffa figurerna. Bodde på Santa Fe ett helt ok hotell och lätt att bara ta "snabb tåget" till Disney. De enda negativa var att de var så himla dyrt, både maten och saker man ville handla.
Men de var helt klart en värd resa som barnen och jag Aldrig glömmer!
(2008-10-31)

Lika Magiskt som i Sagorna
Jag var här som barn själv med min mamma och pappa och tyckte att det var precis så magiskt och underbart som i sagorna. Jag har för mig att jag var. Jag minns inte hur gammal jag var men det var då ganska nyöppnat. Minns dock stället och det är verkligen ett nöjesfält som heter duga! Kunde jag så skulle jag åka hit med mina barn, men en dag räcker inte..Det är stort, vackert, mysigt och framförallt roligt. Det jag minns allra bäst var "lysparaden" Törnrosas slott och och de fägrande labyrinterna i Alice i underlandet. Sen berg och dalbanan, ja den minns jag oxå. Ni blir inte besvikna..! Rent och snyggt överallt, kastar du ett popcorn på marken kommer genast någon och sopar upp det med en gullig liten sopkvast.
(2008-05-31)

Juni 2007
Vi bodde i centrum och tog pendeltåget ut. det va jätte lätt att hitta men va ändå ett eget litet äventyr.
Vi hade en fantastisk heldag. Tyvärr hinner men inte med allt roligt på bara en dag.
Sonen älskade Disneyland, och att få¨träffa Buz Lightyear och åka med i hens rymdskepp. Även Star Wars var en stor hit! hela familjen älskade det och hade jätte roligt!!
Rekomenderar Er att ta Fastpass, då slipper ni att stå i kö! Jätte skönt! Och man kan göra annat roligt under tiden!!
Vi längtar tillbaka!
(2008-05-12)

Påsklovet-08
Vi var två hela dagar på Disney under påsklovet. Det var inte så mycket folk och nästan inga köer. Till vissa attraktioner var det ca 30-45 min kö annars var det bara att hoppa på. Vädret var lite för kallt - vi hade bra kläder på oss. Jag kan rekomendera alla som kan att åka till Disney - även om det kostar en del så är det värt det! Våra två barn är 10 år(dotter) o 12 år(son) gamla och båda gillade det. Vi hade en dag inne i Paris också. Vi hann med triumfbåden och Eiffeltornet. Minst en dag till kunde vi ha haft i själva Paris. Vi bodde i lägenhet (bokat via sembo) i Val dÉuropa ca 10 min från Disney land. Vi flög med SAS och åkte buss direkt till Disneyland från flygplatsen. Det fungerade bra. Att prata engelska fungerade toppen, inga sura miner för att vi inte kunde franska!
(2008-04-10)

Bästa resan!
Har varit där en gång själv innan jag fick barn, det var ännu roligare nu när man kunde glädjas tillsammans! Vi for i början på september, helt perfekt. Var där sön till ons, 2 och halv dag i parken med en 6-åring (plus reskompisar) var helt perfekt. Inga köer, behagligt väder och billig resa! Flyg, boende samt 3 dagar entré kostade 4700kr för en vuxen och ett barn. Frukost ingick i priset. Det var inte så dyrt att äta därinne heller (som jag mindes sen förra gången). Detta är helt klart något vi gör om och då tar vi med lillebor (som vi tyckte var för liten nu) och pappa!
(2008-01-26)

Höstlovet-07
Vi var där,Anna 15,Erik 13,Lina 10 och Sofia 1,5.Bodde med Sembo i Citea le Hongre, ca 10 min med lokalbussen från parkerna.Pris 5 nätter i radhus med självhushåll 5000:-.Var två dagar på Disneyland och det behövs.Köpass gjorde att vi hann det mesta fö helt gratis.De tre äldre var helt nöjda med två dagar tyckte det var ett kanonställe men ville också hinna se Eifeltornet mm.Vi åkte dessutom Cuttle (felstavat?)mellan flyg och boende smidigt och billigare än taxi,förbokades från sverige 1500:- tur o retur.Total kostnad 21000 då ingick flyg med 5000;-,boende,entre 5000;-.Tåg till Paris city 2ggr,mat...Vill med det säga att trots att vi är en stor familj så kan man åka.Inte heller speciellt mycket folk och vilket Halloween firande..

Toppen!
Disneyland Paris har verkligen något för alla. Vi var där i somras med våra två pojkar 3 och 6 år, och det var fantastiskt. Det enda som drar ner poängen var att en del toaletter inte var toppen-standard utan bara ok. (Disney USA är snäppet bättre.)Bo gärna på Disneys hotel (Vi bodde på Davy Crocket ranch) eftersom man får gå in 2 timmar före alla andra då! Vi åker tillbaka i år, och då hade vi ändå 4 dagar där ifjol!
(2008-01-11)

Februari
Var under bart på sommaren men så mycket folk Rekomenderas

Någon som varit på Disneyland i Februari

Hur var det??
(2008-01-10)

Underbart
Disney är helt klart värd all sin uppmärksamhet. Här finns något för alla och det finns hur mycket som helst att se. Allt är välorganiserat, det är rent och snyggt och allt är otroligt genomtänkt. Disney Studios i anslutning är inte heller att förglömma, kanske lite mer för äldre barn men där finns attraktioner även för de mindre som Nemo, Bilar och Aladdins flygande mattor. Vi skall helt klart dit igen och denna gång i minst tre dagar (var sist två dagar och hann bara med en bråkdel)
(2007-09-18)

lite besviken...
Vi var där med våra tre pojkarn 10, 8 och knappt 1 år gamla. Åttaåringen var mest nöjd. Vi andra hade absolut förväntat oss mera. Det var oerhört mycket folk när vi var där i juni. Det var långa köer till allt. Detta har naturligtvis påverkat vår upplevelse negativt. Det är dock väldigt fint där, rent och snyggt och fanatstiska miljöer, men lite för lite aktion för vår familj.
(2007-07-06)

Disney är magi!
Vilka parker Disney bjuder på! Det är magiska världar med påkostade scener och inget halvdant eller nedklottrat. Otroligt roligt familjenöje för barn i alla åldrar!
(2007-06-28)

Underbart kul!
Vi har varit på Disneyland 2 ggr och haft lika kul bada gånger. Åker man dessutom utanför den franska semestersäsongen så slipper man köa så mycket. Är man själv uppvuxen med Disney så tycker man också det är toppen. Har man tid och pengar är det värt att stanna några dar. Lite dyrt är det ju dock.
(2007-02-25)

Disneyland
Vi har tre barn i åldrarna 7,12 och 13 år och det fanns något för alla samtidigt som vi kunde åka det mesta tillsammans.Vi hade två dagar där, vi kunde gott varit tre tyckte barnen.
(2006-06-08)

Barnen glömmer aldrig denna resa!
Vi åkte till Paris i maj förra året med våra pojkar 7 år och 13 år. Tyvärr hade vi bara en dag på Disneyland men vilken dag det blev! När vi pratar om våra semestrar så påpekar de alltid att Disneylandresan var roligast. Vi hade underbart väder, precis lagom varmt, och det var lagom mycket folk. De provade massor av saker och minns särskilt en hysteriskt läskig bergochdalbana där man åkte baklänges och hit och dit - i mörker! De pratar också mycket om 3D-filmen som var något alldeles speciellt. Vi tycker att Dianeyland Paris var en upplevelse, även för oss vuxna.
(2006-04-19)

Lämna en recension
Har du varit här? Andra familjer vill veta vad du tyckte, skriv och berätta!
Ditt betyg:
Vilkar åldrar passar platsen bäst för?
Rubrik:
Text:
Säkerhetsfråga
Logga in eller svara på följande fråga:

M3I         KG2
  E    S      Y   Q78
7YA   ULC   KSG
6      T    6     P9L
KE2         EKN

Namn: (Visas)
E-post: (Visas ej)

När du skriver här måste du följa våra regler. Läs villkoren »