Betyg och kommentarer: Holiday Club Caribia
Betyg och kommentarer

Holiday Club Caribia

Betyg, omdömmen och kommentarer från barnfamiljer som besökt Holiday Club Caribia.

» Antal inlägg: 14 st
Fantastiskt
Vi kom till hotellet vid 8 tiden efter en kryssning med Vikingline, vi hade med egen bil. När vi pratade med receptionisten så erbjöd hon att vi fick checka in direkt, vilket var oerhört uppskattat, och i samband med det fick vi även tillgång till det fantastiska badet.

Frukosten var helt perfekt för en barnfamilj, det fanns allt mellan nyttiga fiberrika bröd, karelska piroger och en chokladfontän. Barnen åt så mycket att de var mätt nära på hela dagen då vi var i muminlandet.

Servicen var mycket bra, redan i foajen fanns det saker att göra för barnen, det fanns ett fint stort aaltvattensakvarium.

Jag kan varmt rekommendera detta hotell, vi bodde här i två nätter och hade gärna stannat minst en till
(2013-06-16)

Upp i ottan
Du som skrev att man ska upp i ottan... exakt så hade vi det också och med små barn så går Holiday Club Caribia fetbort! Ditt inlägg om att stå och trampa i receptionen, upp i ottan, ja allt du skrev, det var exakt så det var! Badet var dock helt ok!
(2011-02-09)

VARNING!
Nyss hemkommen från värsta semestern någonsin.
Det broschyrerna inte berättar:
- Båten avgår kl 20, men kommer fram kl 6:30 i gryningen. Du och dina barn blir väckta 5:30...
- Badet öppnar kl 9, så ni får tillbringa två timmar med trötta barn i en hotellreception. Rummet får ni inte förrän på eftermiddagen.
- Det finns en bebisbassäng på 30cm. SAMTLIGA ÖVRIGA BASSÄNGER ÄR PÅ MINST 130cm DJUP. Barn under 10 år bottnar inte, så det blir en ständig kamp mot drunkningsolyckan.
- Samma sak med rutschkanorna som antingen landar i 130cm bassäng eller skrämmer sk*ten ur 6 och 8 åringar.
- Även på hotellet måste man vakna tidigt, för frukost serveras bara till kl 9 svensk tid.
- Båtvägen tillbaka samma sak: revelj kl 5:30 inför ankomst kl 6:30...
Så har du barn över 10 år som älskar vakna tidigt så grattis Caribia passar er! Ni övriga är härmed varnade.
(2010-12-31)

Barnvänligt
Var där sommaren 2009 och stannade bara en natt då vi kom från Vasa och skulle gå på muminvärlden dagen därpå. Det ösregnade dock så vi var aldrig ute. Plus för att det var varmt så att våra små på knappa 3 år vid tillfället (och vi) kunde bada länge utan att frysa. Varmt både i luften och i vattnet. Jättetrolig avdelning för mindre barn där de kunde leka med det med mesta och åka en liten rutschkana. Bra med övriga pooler och roliga kanor där vi kunde åka med de små i knät. Kändes inte trångt eller stökigt alls. Vi trivdes bra allihopa. Vill även påpeka att vi åt på restaurangen på hotellet och de hade ordnat ett jättestort lekrum i anslutning som barnen kunde gå in och leka i utan stress för föräldrarna att slänga i sig maten. Bara att sitta kvar och ha lite koll. Kommer definitivt åka dit igen.
(2010-03-06)

Skönt
Vi var där med två barn 5 och 7 år vi trivdes väldigt bra allihop. Även badkrukan som inte kunde simma tyckte om det efter en liten stund. Fint, trevligt och mysigt att bara slappa.
(2008-02-16)

Holiday Club Caribia
Ren och trevlig anläggning. Många pooler gör att det inte känns trångt. Bra att slippa ha pengar med sig in, alla inköp i kiosk m.m registreras på nyckeln. Betalar gör man vid utgången.Var där med en 8-åring som älskar stället
(2007-01-22)

Caribia igen
Vi har varit på Caribia nu för andra gången, nu med 3 barn - 1,3,7 år. Vi trivs så bra där, fin inredning, fantastiska pooler, trevlig personal. Enda minus är att rummen är rätt små och passar inte riktigt 3-barns familj.
(2006-12-01)

Kalas för en 1åring
Vi tog med vår son på 15 månader och tänkte att det här kan gå hur som helst! Men han älskade att bada, plaska i vattnet, dyka under vattenfall och att guppa runt på pappas axlar. Dom är vana vid även små barn och det märks!
(2006-07-10)

En klar 10:a!
Superroligt och jättelyxigt! Badet är superhäftigt och liknar verkligen Karibien! Hotellrummet vi var påvar superlyx i högsta grad med egen stjärnhimmel över det stora badkaret(bubbelbadkar!)! Stjärnhimmeln var ju av lampor. Vi tog Silja Line båten dit, vilket jag stort rekomenderar!
(2006-07-04)

Passar alla åldrar!
Första gången vi var på Caribia så hade vi 2 barn i åldrarna 0,5 och 4 år.
Sedan dess har vi varit där minst 1 gång per år, och har nu tre barn på 2, 6 och 9 år. Till och med vårt yngsta barn som är en riktig badkruka älskar att gå omkring i baby poolen, antagligen tack vare att det även är varmt i luften. Rent, fräscht och otroligt bra service, speciellt om någonting skulle strula till sig.
(2006-06-15)

Trevligt
Här har vi varit 4-5 gånger ända sedan yngsta barnet var 7-8 år och tills barnen blev tonåringar. Vi trivs väldigt bra med både hotellet och badet, det är fräscht och välplanerat. Anläggningen har allt man behöver och passar både barn och vuxna, mamma kan motionssimma medan barnen åker rutschkana m.m. Utebassängen är nog mest uppskattad eftersom vi brukar åka dit på vintern.
(2006-06-10)

Högsta betyg.
Det är sex år sedan vi var på Holiday Club Caribia, mycket nöjda. Nathalie vårt barnbarn var bara 5½ år då, men det passade henne perfekt. Vi hade två sköna dagar. Åker gärna dit igen.
(2006-06-07)

Roligt, skönt och härligt
Det var som att komma till något varmt land. Fräscht anläggning och bassänger av alla de slag. Har varit där flera gånger både med baby och treåring och även med mindre barn. Passar alla åldrar.
(2006-06-02)

Holiday club caribia
mycket uppskattat av hela familjen vi är fyra (2vuxna & 5år,8 år), vi bode på hotellet som ligger i anslutning till badet och det gör att man får tillgång till badet mellan 7 & 22, enda nakelen var att vi hade ett rum och när barne slocknade så fannse det inte så mycket annat än att läsa att gör, vi åker nog dit i år igen med hoppas det går att beställa en svit.
(2005-12-27)

Lämna en recension
Har du varit här? Andra familjer vill veta vad du tyckte, skriv och berätta!
Ditt betyg:
Vilkar åldrar passar platsen bäst för?
Rubrik:
Text:
Säkerhetsfråga
Logga in eller svara på följande fråga:

R5X         YKD
L S    B    O A   A2U
E8B   AT5   Y C
M E    L    M 2   TWQ
D6L         HKY

Namn: (Visas)
E-post: (Visas ej)

När du skriver här måste du följa våra regler. Läs villkoren »