Betyg och kommentarer: Naturhistoriska riksmuseet
Betyg och kommentarer

Naturhistoriska riksmuseet

8.5

Betyg, omdömmen och kommentarer från barnfamiljer som besökt Naturhistoriska riksmuseet.

» Antal inlägg: 22 st
Kalasbra!
Fyra timmar gick i ett nafs och vi ville se mer efter det! Uppskattade särskilt spåren för barn, vi gick både Laxes och Mulles spår. God mat i restaurangen, det gick snabbt trots lång kö, men lite bullrig miljö. Nästa gång ska vi försöka hinna se film också!
(2013-05-01)

Naturhistoriska
Besökte muséet en regnig sommardag, och det var vi inte ensamma om att tänka... 20-25 min i kö bara för att köpa biljett känns inte så välorganiserat.
Lika långa köer i restaurangen, men det vi åt var gott.
Vi besökte dinosauriedelen och lät barnen prova upptäckarpaketet Dino. Det innebar att vi gick runt i utställningen själva och lät barnen svara på frågor utifrån frågebladet vi fick. Besök på Cosmonova och en liten knapp att sätta på jackan ingick också. Utställningen var inte så stor som vi trodde, men väldigt fin och välgjord. Filmen med Dinosaurier i 3D var en upplevelse, djuren var verkligen framme vid ens näsa och skulle nafsa lite!! Vi fortsatte på Människans utveckling och den var också trevlig. Tyvärr var inte Skaparverkstaden öppen, den hade vi gärna provat.
Som barnfamilj uppskattade vi källarens rum med bänkar och mikro så man kunde dra sig undan med mindre barn och ordna egen fika. Parkeringar finns, men det är en bit att gå och inte självklart att hitta plats.
(2011-09-04)

De uppstoppade fåglarna var bäst...
Vi tog en påskutflykt med vår 6-årige son, dinosaurieälskaren, på påskdagen. Tänkte att Naturhistoriska skulle passa fint till hans intressen. Det blev en otroligt rolig dag, det var lugnt med folk och vi kunde gå dit vi ville hela tiden. Dock när sonen utvärderade besöket var det inte alls dinosaurierna eller mammuten som varit bäst utan de uppstoppade fåglarna och presentshopen på slutet! Lite minus för dyr lunch (inte så mycket att välja på heller)och dyr presentshop. Men som helhet gav detta besök minnen till familjehistorien, helt klart!
(2010-04-10)

Alltid lika kul!
Jag och mina barn har alltid lika roligt på Naturhistoriska. Den sovande dinosaurien, skaparverkstan och valarna, människokroppen, barnen tröttnar inte. Vi kan gå dit hur många gånger som helst.
(2008-12-09)

Överskattat museum
Besökte Naturhistoriska med vår 5 1/2 åriga dotter under högsäsong (Juli). Mycket folk i rörelse, stökigt och svårt att komma åt att pröva de olika interaktiva momenten i utställningarna. De fasta utställningarna var också ofta slitna och ibland ur funktion. Roligast för dottern var Klimatutställningen där man kan göra egna moln. Varning! för filmen som visas i Klimatdelen, vår dotter upplevde den som mycket skrämmande. Upplevde inte att Cosmonova var värt priset. Restaurangen är dyr och med mycket långa köer. Även shopen håller en relativt hög prisnivå. Rekommenderar i stället Tekniska museet med shop.
(2007-07-23)

Tonårs favvo!
Våra två tonårstjejer fängslades totalt av de välgjorda och informativa utställningarna på Naturhistoriska. En av höjdpunkterna på vår Stockholmsresa i somras. Trots att det först lät: "Typ dammigt museum, dah?! Vill typ bara till Grönan, ju!"
(2007-01-28)

Oerhört spännande!
Vi var i så spridda åldrar som 7, 8, 24, 39, 64 år och vi alla fick något ut av besöket på Naturhistoriska! Fantastiska utställningar och småkillarna älskade att kunna "gå in i kroppen". Cosmonova var en upplevelse för sig, men en varning! Har du tendenser till att bli åksjuk så ska du nog avstå från Cosmonova!
(2007-01-22)

Aktiviteter för alla!
Museet som passar alla åldrar. Hit har jag åkt med barnen sedan de knappt kunde gå själva. Min äldsta är i dag 13 år och tycker fortfarande att det är lika roligt att åka dit. Ett plus är de olika utställningarna som varierar +alla de "pröva på själv" aktiviteter som uppmuntrar kunskapsinlärningen och gör det hela mycker roligare. Den ända nackdelen är restaurangen som är lite trist och framförallt dyr, men som tur är finns det ett bra "ta med fika själv-rum" att vistas i.
(2006-10-30)

Alla har kul!
Naturhistoriska har något som intresserar alla. Perfekt för en regning dag!
(2006-07-02)

Alltid jättebra
Bra utställningar med både breda standardutställningar som människan, jordens utveckling och Sveriges natur, men också fantastiska tillfälliga utställningar. Jättebra restaurang och butik!
(2006-06-20)

Jättekul!
Perfekt för familjer med barn i olika åldrar.Det finns något för alla och även för de vuxna!Bra ställe att ha med egen matsäck till.Finns gott om platser och även mikro.
(2006-06-16)

Naturhistoriska
Perfekt för familjer med barn i alla åldrar.Barnen tycker det är jättekul speciellt också med Cosmonova på samma ställe.

Ett väldigt bra museum!
Ett museum som är spännande för både stora och små, stora ytor där barnen kan röra sig fritt, mycket att upptäcka och gratis entre
bra museibutik också!
En favorit!!!!
(2006-06-14)

Spännande för barn
Vårt barn älskar utställningen om människokroppen, speciellt att få utforska kroppens sinnen.

Ett av Stockholms bästa museer
Här finns massor att se och lära sig av. Spännande avdelningar och välgjorda. "jordens historia" är fantastisk. Och hinner man med så finns Cosmonova med sina fantastiska filmer, åldersgränsen på 5 år behövs. Rekommenderas!
(2006-06-14)

Något som passar alla!
På utställningen "den sinnrika människan" kan barn och vuxna tillsammans upptäcka och undersöka hur vi fungerar. Fantastiskt uppbyggt och massor av prova-själv-experiment. Jättekul för alla åldrar. Dessutom finns ju Cosmonova i samma byggnad, väl värt ett besök med de lite större barnen. Det finns alltid många olika utställningar på museumet. Man bör nog bara välja ett par annars blir det tröttsamt för barnen.

Mycket som barnen kan röra
Vi ger 9 poäng (mycket för barnen att röra)
(2006-06-13)

Barnen älskade det!
Mycket intressant att titta på, barnen älskade det, passar många olika åldrar.

spännande och lärorikt
Här finns otroligt mkt att titta på och man behöver en hel dag om man ska hinna.
Bra när det är uppdelat i våningar och i delar, så kan man välja.
Cosmonova är en hit, och åldersgränsen på 5 år är bra tycker jag, för de är verkligen spännande och lite "läskiga" filmerna!!
Maten och priserna i cafeet är dock det sämsta med hela naturhistoriska.
(2006-06-03)

Vårt favoritmuseum
Här finns det allt för alla åldrar. Härligt museum med mycket att se på och bra utrymmen för barnvagn. Roliga utställningar där man får klämma, känna och delta själv med olika expriment. Dinosaurierna är också roliga. För de äldre barnen finns även Cosmonova.
(2006-06-02)

Kul för både barn och vuxna
Här kan man lära sig nya saker på ett kul sätt.
Finns något för alla åldrar.
Människokroppen är väldigt bra gjord, det är inte varje dag man kan gå in i ett huvud...
Cosmonova (filmer i storformat) är spännande när man börjat skolan.
Dinosaurier som andas! Massor av annat kul.

En rejäl avdelning att hänga av sig/låsa in kläder. Stort rum för medhand matsäck. Många toaletter - nog så viktigt.

Gratis inträde!
(2006-06-01)

Perfekt för de mindre barnen
Naturhistoriska Riksmuseet är inte längre vad det var när jag var barn, sådär drygt 30 år sedan. Då släade jag mig runt i de unkna rummen med uppstoppade fåglar och äckliga burkar och bara latinska namn på allting. Fy, tyckte jag då.
Nu går jag ofta hit med mina egna barn, 4 och 2 år, och de är helförtjusta. Särskilt utställningen Svenska djur är fantastiskt fint gjord. Förutom de pedagogiska utställningarna är salarna rymliga och som gjorda för att rusa fram och tillbaka i - ett måste när man hör vargar yla, en jättegroda i lekvänlig storlek kväka eller hör elden spraka i ett särskilt svart rum där man får se och höra en riktig skogsbrand på film.
Cosmonovas filmer är jättefina men för större barn. Enda minuset är restaurangen som alltid är överfull. Å andra sidan finns stora matsäcksrum där man kan sitta med eegen picknick.
Ett jättebra utflyktsmål tycker vi!
(2006-03-26)

Lämna en recension
Har du varit här? Andra familjer vill veta vad du tyckte, skriv och berätta!
Ditt betyg:
Vilkar åldrar passar platsen bäst för?
Rubrik:
Text:
Säkerhetsfråga
Logga in eller svara på följande fråga:

5YF         C87
P 4    I      1   IWS
RRA   KRB   PDP
  6    H    1     JHH
6J7         2HG

Namn: (Visas)
E-post: (Visas ej)

När du skriver här måste du följa våra regler. Läs villkoren »