Betyg och kommentarer: Heidepark Soltau
Betyg och kommentarer

Heidepark Soltau

Betyg, omdömmen och kommentarer från barnfamiljer som besökt Heidepark Soltau.

» Antal inlägg: 18 st
Fantastisk park
Firade halloween. Dåligt väder men det gjorde ju att köerna blev korta.
(2018-01-01)

Heidepark Soltau
Vi besökte parken ett regnigt 19 augusti. Var mycket folk fast skolorna var eller nästan var på gång. Parkeringen fungerade bra och det var alltid ganska nära till ingången, vart man än parkerade. Sett många parker men tyckte ändå att de hade ett varierat utbud av åkattraktioner. Bra att man hade stora ytor och lite indelat i ålders kategorier. Byggt så att trots höga attraktioner var det i bland svårt att se dem, detta gör att när man vill sätta sig ett tag och vila finns det gott om platser för lugn och ro. Vi råkade på köer och det är alltid trist och det gör att man knappt hinner åka allt. Det tycker jag blivit vanligare att man nästan ska behöva planera in vad man ska åka?! Hur som helst så är det en bra park, maten är ok och för de större barnen (och vuxna) så rekommenderas lätt ; katapult berg och dal banan (känslan av hur det starten i ett formel 1 race är gjorde mig glad), kraken och den flygande demonen samt sist men inte minst ska tilläggas att de har den högsta (trä) berg och dal banan i Europa..Summa summarum så rekommenderar jag parken då den ändå är okomplicerad och luftig med ett bra innehåll (och det är ju därför man åker dit) dock kan inte ens min magi eller vädret råda på köerna ..
(2015-04-28)

(2014-03-15)

Trevlig park.
Var där i början av juli. Vi bodde på den tillhörande pirathotellet vilket jag rekommenderar. Man fick tillträde till parken strax innan huvudingången, genom en egen ingång. Parken är stor med många berg o dalbanor. Första dagen gick vi hela parken och åkte de vi ville, inga BoDB - dock barnen är lite för små. Deras nyaste bana Kraken hade två timmar som kötid, köp till Expresspass om ni tänker åka BoDB. (Kunde köpas på hotellet tillomed.)Andra dagen åkte vi mycket på tåget som går delar av parken för att slippa gå och vi visste någorlunda vart vi ville. Matpriser tyckte vi inte var så dyrt ungefär som andra nöjesparker, fanns olika restauranger och prisnivåer att välja mellan. Pizza, hamburgare, tacos och bufferestaurang.
Hotellet hade Wifi dock bara nere i lobby. Middagsbuffen ingick i vårat paket, "underhållningen" var bara en pirat som gick omkring och pratade tyska/engelska. Försökte sig på några fraser svenska.. Maten var god, egen barnbuffe.
En park vi kommer att åka tillbaka till.
(2013-11-13)

Mycket bra anläggning men på tok för mycket folk
Var på besök med mina 2 barn en vardag i slutet av juli. Parken har riktigt roliga attraktioner och har verkligen hög klass på många av dom. Tyvärr blev det sanslöst mycket folk väldigt tidigt. Vi begav oss till bortre delen av parken direkt strax efter öppning för att ta den största berg-och-dal-banan innan köerna växt till sig. Ett bra tänk men kön var nästan 1 timme lång iallafall... När vi kom in så hade dock köerna växt till sig än mer.. I en park som har öppet mellan 10-18 är köer på 1 timme och klart mer en katastrof om man vill testa allting av värde. Vi upptäckte dock att man börjat använda ett system för att kunna komma förbi köerna. Man kan köpa en liten dosa som kallas "Express Butler" vilket gör att man bokar vad man vill åka och sedan går förbi hela kön. Men smakar det så kostar det.. Den bästa nivån på Express butlern (det finns 3 nivåer) kostade 39 euro per person (vill minnas att den billigaste kostade 24 Euro..). Med den dyraste så ger enheten klartecken att åka nästan direkt och med den billigaste får man klartecken efter så lång tid som den aktuella kön är och vinsten blir då att man slipper stå i själva kön och kan göra något annat under tiden.
Denna butler är från min synvinkel ett måste om man vill kunna åka de mest populära sakerna inne i parken. Men totalt sett blir det en dyr dag..
Priserna i parken är generellt sett ganska höga.. Ett stor besvikelse är att parken stänger redan kl 18 vilket tydligen inte är så ovanligt i Tyskland... (Hansa park samma sak).
Ytterligare en sak att tänka på är att bilköerna ut från anläggningen kan vara brutala.. och väntetid på mer än 1 timme är inte ovanligt om man är kvar tills det stänger. Det kan vara bra att tänka på om man har någon tid att passa senare på kvällen.
(2013-08-12)

Roliga bergbanor, javisst
Visst imponeras man lätt av de roliga bergbanorna på Heidepark och parken var värd ett besök men jag är inte odelat positiv efter vårt besök på parken.
Parken är stor och det finns mycket att göra och våra barns om var 8 och 10 vid besöket kunde åka många saker, även om många attraktioner har både längd- och åldersgräns. Pappan i familjen åkte dessutom Scream, det höga fritt-fall-tornet och det var onekligen en häftig åkning.
Men det är inte tidsenligt att som en så stor park, med stor internationell publik, inte acceptera visakort. Otroligt dåligt på alla sätt, inte ens de stora restaurangerna tog kort. Vi fick knata igenom halva parken för att hitta en uttagsautomat. Trist värre och det drar ner omdömet om parken en bra bit. Att vi dessutom fick en trist upplevelse av maten i parken gör också sitt till men det är å andra sidan sånt som kan hända i vilken park som helst.
Som sammanfatting: åkningen i parken är kanonbra, servicen rätt kass.
(2010-07-23)

Perfekt för alla i familjen.
Åkte till Heidepark under två dagar i sommras med familjen (fru och 2 barn 5+7 år). Heide Park är ett underbart nöjesfält sm rekommenderas varmt. Entré betalas och sedan åker man allt man vill o hur mycket man vill. Visst kan det finnas köer (Collosen) men ytorna i parken gör att man ändå inte trängs. Vi tältade på en kalsmysig camping utanför Soltau http://www.camping-muehlenbach.de/ där det fanns en bra grekis restaurang på området samt en fantastisk badsjö/lekplats/rekrationsområde. Campa blir så mycket billigare än Heideparks egna anläggningar och ett litet äventyr för barnen.
(2009-11-18)

Helt enkelt bäst!
Nyss hemkommen efter ett besök i Heide-Park. Vi var två vuxna och en liten kille på snart 4 år. Heide Park passade oss perfekt, massor av bra aktiviteter för en 4-åring, plus att mamma och pappa kunde åka lite karuseller av de häftigare slaget, vilket det finns otroligt många av i denna park. Precis som allting annat i Tyskland är det rent, snyggt och välordnat. Parken är stor så ta det lungt och spendera två dagar här. jag kan varmt rekommendera alla att åka till Heide-Park. Helt klart den bästa nöjespark vi besökt.
(2009-07-09)

Toppen ställe
Absolut jätte skoj för både tonåringarna och tre åringen. Massor att göra och tyvärr var vi bara där en dag. Hade verkligen behövt att vara där längre. Bra priser bör jag även säga..Kul med fakta på vissa saker som ex "frihetsgudinnan" Dit åker vi igen!!
(2008-12-06)

Toppenställe
Vi var där i maj månad och hade två väldigt bra dagar där. Karusellerna är häftiga och det var inte särskilt långa köer. Scream var en upplevelse som fortfarande sitter i. De sämsta var tyvärr delfinshown. Annars var allt bra!
(2008-08-23)

Vacker park
Omgivningarna var väldigt vackra.
Det finns något som tilltalar alla åldrar och tillräckligt med attraktioner för att man ska vara sysselsatt.
De mest populära attraktionerna blir snabbt långa köer till. Desert race och Colossos hade köer uppåt 85 minuter fram på eftermiddagen. Även Wildwasserbahn I, Wildwasserbahn II och Mountain Rafting fick köer på över 30 minuter på eftermiddagen.
Om man är där när de öppnar klockan nio kan man går ganska rakt in i de flesta attraktioner fram till runt halv elva.
Öppettiderna är lite snåla när de stänger klockan 18. Det stod på hemsidan att de skulle ha öppet till 20 under några veckor, men antingen missförstod jag NÄR det gällde eller så hade de felaktig information.
Maten är dyr, men portionerna så stora att man kan dela en portion på två, åtminstone barnen.
Vissa attraktioner kunde man springa runt och åka i direkt igen trots att det var mycket folk. En dag är för lite för att hinna med. Två dagar är bättre.
Om man var på plats
(2008-08-12)

Helt kanon
Har varit där flera gånger och alltid blivit lika positivt överraskad. Inga jätteköer så man kan verkligen utnyttja alla karuseller.
(2008-06-19)

Rekommenderas varmt!
Vi var i Heide Park på hemväg från Europa-semestern för fem år sedan. Vi hade hittat det i en guidebok och ringde och bokade boende på en Pension i Soltau utan att ha så stora förväntningar. På morgonen åkte vi till parken och hoppade till av att inträdet var så dyrt. Men det visade sig att sedan ingick alla attraktioner, så det var bara att åka. Dessutom hann vi se en krokodil-show och en annan show.

Parken är väldigt stor och innehåller inte bara karuseller och berg-och-dal-banor, utan också djur och växter, olika uppbyggda områden från världen med mat från respektive område osv. Åk det lilla tåget som går runt på området så orkar du och barnen mer!

Observera att tyskarna är mycket noga med säkerhetstänket - barnen ska vara tillräckligt långa och har rätt ålder för att få åka olika saker! Bra att förklara i förväg. Speciellt den gigantiska, 60 m höga trä-berg-o-dal banan har hög åldersgräns.

Vi önskade att vi hade bokat ytterligare en dag - det var mycket vi inte hann med. Det blir dessutom väldigt fullt i huvudet av alla intryck. Det går att köpa två-dagarsbiljetter, så fundera på det alternativet.

(2008-05-31)

Riktigt bra!
För oss som bor i södra Sverige ligger denna pärla bara marginellt längre bort än Liseberg, men är mycket bättre. Jag åkte med mina två barn en 10-årig tjej och en 11-årig kille. Vi gillar alla fartfyllda berg och dalbanor och verkligen vårt lystmäte mättat.

Vi bodde på det nybyggda pirathotellet med egen ingång till parken. Rummen var inredda i pirattema, man står bland annat i en "tunna" och duschar. En stor dubbelsäng och en våningssäng i piratstil. Fräscht och fint. I priset ingick även en stor buffé och underhållning på kvällen. Förvånansvärt hög klass på underhållnignen. Det var trollkarlar och akrobater. För de minsta fanns även en "piratklubb" med skattjakt osv....dessvärre bara på tyska.

Parken är ren och fin, med massor av attraktioner och strövområden. Kändes aldrig trångt, utan man kunde lugnt gå omkring utan stress.

Uppskattar ytan och attraktionerna till ungefär tre gånger Liseberg.

Enda minuset var öppettiderna. Kändes som om 18.00 var lite för tidigt för att sluta dagen.

Rekomenderas varmt!b
(2008-05-14)

Magkittlande!!
Bra för både stora och små.
Lite dyrt att äta där inne ta gärna med eget. Bra stugområde fräsha stugor och toaletter.
(2006-09-07)

Bra Nöjespark!
Mycket rent och snyggt med ett enormt utbud av attraktioner! Barnen var helnöjda, de äldsta får sitt behov av fartfyllda åkturer fyllt och de minsta har ett precis lika stort utbud att välja på. Det finns en camping i Solltau men vi har ej besökt den eftersom vi har tyska vänner som vi bor hos när vi besöker tyskland.
(2006-06-15)

Jättekul!
Mycket attraktioner både för stora och små barn. Fin miljö. Barnen var helnöjda och vi också. Vi campade på Südsee Camp i Soltau. Det är en toppen camping som vi använder oss av varje år!
(2006-06-14)

Toppenställe!!
Vi var i HeidePark i somras. Vi, det är pappa 36 år mamma 25 år, Lukas då 8 år, Emil 5 år och Oskar 2 år.
HeidePark är en av de absolut bästa parker vi någonsin varit i. Det fanns massor av attraktioner för alla, till och med Oskar. Säkerheten är väldigt bra, och reglerna ganska stränga, och de följdes verkligen. (Ärligt talat försökte jaf skicka de två större barnen själva i en "tvättmaskinsliknande" attraktion där åldersgränsen var 7 år. Det blev helnobben...vilket ju var bra egentligen. Sedan åkte jag tillsammans med barnen. De tyckte det var jättekul, jag mådde ganska illa...) vi bodde i semesterbyn bredvid. Den var precis nyöppnad, och hade sina sidor. Bl.a var det jättelång kö till frukosten. Husen är väldigt enkla, man kan absolut inte göra något annat än att sova. vi hade två övernattningar och en och en halv dag i parken. Det var rätt för oss.
Eftersom vi har så små barn, åkte vi inte de häftigaste attraktionerna, men det fanns gott om tyska skolresor med gymnasieelever - så jag antar att det fungerar bra för en familj med större barn också.
(2006-02-03)

Lämna en recension
Har du varit här? Andra familjer vill veta vad du tyckte, skriv och berätta!
Ditt betyg:
Vilkar åldrar passar platsen bäst för?
Rubrik:
Text:
Säkerhetsfråga
Logga in eller svara på följande fråga:

2           XD4
E Y    T    D S   189
HXY   ETG   7 Q
  T    I    G 7   3PG
  7         TMW

Namn: (Visas)
E-post: (Visas ej)

När du skriver här måste du följa våra regler. Läs villkoren »