Legoland Danmark

(Danmark, Sverige, Halland, Kolding, Billund, Varberg, Legoland)

Vi har just kommit hem från en fantastisk resa till Danmark! Som jag varmt måste rekommendera! Vi reste hemifrån sö 31 maj och sov den första natten på Clarion Hotell Fregatten i Varberg  eftersom färjan gick kl. 9.00 på morgonen på måndagen och resan till Varberg tar ca 5 tim hemifrån oss! Vi är mkt nöjda med hotellet vi fick em-fika när vi kom och så ingick kvällsbuffe och frukostbuffe och ett underbart SPA där vi och den andra familjen som var med oss var alldeles ensamma. Så där låg vi och njöt i bubbelpoolen på kvällen.
Dag 2 så åkte vi färja 4 tim på ett spegelblankt hav och strålande sol. Så humöret var på topp eftersom vi kunde vara både ute och inne. Väl i land i Danmark så hade vi bokat en stuga på Kolding City Camp. Stugorna var jättefina med 4 stora studsmattor utanför som både barn och vuxna roade sig med. Ingen högklassig camping men vi hade ju inte rest till Danmark för att vara på camping utan vårt mål var ju LEGOLAND!
Dag 3 o 4 spenderade vi där och 2 heldagar gick åt. Första dagen hann vi gå igenom allt och åka mkt. Men vi var ju långt ifrån klara för man vill ju göra allt många ggr! Vädret var kanon lite svalt så vi avslutade sista dagen med de attraktioner som man blir blöt av!! Dag 5 åkte vi till Flensbrg och shoppade lite och dag 6 gick färjan hemåt igen 14.25 så väl i Sverige igen18.40, så sträckkörde vi hem igen. Det gick bra för då var barnen helt slut och sov hela vägen. Det har varit en underbar resa som vi gärna gör om igen! Vi bokade ett familjepaket på legolands hemsida med stuga 4 nätter och entre 2 dagar. Kostade 4800kr + färjan ca 1500 kr t o r som vi bokade på stena lines hemsida.