2 dagar i Västerås

(Sverige, Västmanland, Västerås, Busborgen)

Efter frukost gav vi oss iväg mot Västerås. Vi åkte direkt mot city. Parkera och gav oss ut på stan. Gick in på BR-leksaker direkt. Barnen supernöjda. Kikar runt i alla gallerior, svårt att veta vart man ska gå, fick leta reda på lite kartor.

Käkade lite lunch och barnen fick glass till efterrätt. Satt oss i bilen för att kika runt. Hamnade på Biltema. Handlade åt kompisar. Leta reda på hotellet som låg ute i Vallby. Åkte sen ut mot Hälla där IKEA ligger, gick in där för att endast fika, gick genom kassorna utan att handla. Gick istället till Toys`r us. Där var i ca 1 timme för att leka och testa alla grejer. Åkte sen lite trötta tillbaka till hotellet, spelade kort. Gick ner till lobbyn där buffén väntade. Var väl kanske inte det godaste men det gick ner. Barnen åt iaf med god aptit. Sov gott i sköna sängar.

Sen väntade en härlig frukostbuffé, har aldrig sett min 7-åriga tjej äta så mycket, gick och fyllde på tallriken hela tiden. Så vi gick allihopa från frukostbordet alldeles mätta. Åkte sen ut mot IKEA, idag gällde det!! Pontus som är 11 var inte så intresserad utan han ville gå in på PC-city, så vi släppte av han där och Klara ville vara inne på Småland (lekstället) på IKEA, så vi fick en timme på IKEA alldeles själva utan barn... Handlade inte så mycket, men gick runt och kikade. Var klara efter 2 timmar, Klara var målad som en tiger och Pontus var nöjd. Då bestämde vi att vi åker mot Busborgen. Var lite nervös om Pontus skulle tycka det var fjantigt, men både Pontus och Klara försvann direkt de fått bandet på sig. Jag och Thomas satt oss vid ett bord, barnen kom väl emellanåt, alldeles svettiga och hungriga. Käkade lite lätt lunch där. Efter ca 1.5 timmar var vi nöjda, satt oss vi oss i bilen igen för att åka hem mot Dalarna. Barnen var ju ganska trötta så de sa inte så mycket. Vi stannade till på Lappens i Hedemora för att käka lite glass.
Vi är supernöjda med vår vistelse, vi åker säkert tillbaka. Det kan behövas komma från hemmet en natt och bara rå om varandra.