Leksand sommarland

(sverige, Dalarna, Leksand Somarland)

Vi bestämde oss för att prova på att tälta med barnen och det blev jubel när vi la fram den idén. Tillsammans med vänner åkte vi till dalarna och första stopp var Sommarlandet Äventyret i Leksand. Där fanns nått som passade för alla och vattenlandet fick klart godkänt. Om vi åker dit någon mer gång ska vi ta med grillmat och grilla vid eldstäderna sim fanns för maten på restaurangen var kass. Dagen gick snabbt och det var dags att fara till campingen Leksand Strand och sätta upp tältet - det gick bra och barna var helnöjda. fanns pool,lång sandstrand, spelautomater, hoppborg och minigolf. På kvällen provade vi grillbuffén och den var klart mycket bättre än maten på sommarlandet. Där satt vi vuxna i solen med en kall och lyssnade på trubadur medan barnen sprang runt och lekte med nya vänner.
Nästa dag tog vi bilen till Rättvik för att prova på att åka rodel. Skitkul:)) Barna ville bara ha en biljett till, en biljett till.....
Vi ville ju också se hur de gjorde dalahästarna så vi åkte till Nusnäs men det skulle vi lika gärna kunnat hoppa över - turistfälla nr.1. (Även om jag tyckte att en del hantverk var riktigt fint)
Vi kan tänka oss att åka tillbaka till Dalarna, Leksand Sommarland och sommarrodelbanan i Rättvik och vi planerar redan att campa nån mer gång. Nu har vi ju fått lite tips på hur proffsen gör plus att barnen verkligen gillade det.