tältsemester

(Sverige, Dalarna, mm, Leksand, Leksands sommarland och Fun city i Varberg)

en liten bit av vattenlandet på sommarland

gokart på leksands sommarland

Kvälldopp iSiljan

Är helt ny på detta men gör ett försök..vi började vår resa från Lidhult på lördagmorgonen, hade innan bestämt att vi skulle äta frukost utmed vägen, det blev utanför Jönköping på en mysig rastplats, frukost hade vi med oss...efter detta så körde vi på ett bra tag, nästa stop blev vid en slussöppning utmed Göta Kanal där vi tittade på när de slussade igenom båtar detta tyckte barnen va intressant....därefter blev det några småstop med glass o fika...vi var framme efter 7 timmar i Leksand och då var det bara till att slå upp tält och fixa middag...vi campade i anslutning till sommarlandet på en fin camping med både vattenrutchbanor och pool på området...utsikten var helt suverän från vår plats...söndagen tog vi det bara lugnt o badade lite i poolen och åkte rutchbanorna tja barnen åkte nog hela dagen ...
Äntligen måndag och dags för sommarland...
där var hur mycket som helst att göra synd bara att solen inte var framme så mycket som jag iallafall hade önskat...det blev inte bad för min del men de andra badade och åkte allt som gick att åka...vad som var bra med Leksands sommarland var att det inte va kö till något över huvud taget så det var bara att åka, köra och göra vad man ville hela tiden....de hade oxå bra mat ställen där inne med god mat...när det närmade sig stängningsdags begav vi oss in o handlade lite till kvällens grillning sen var det sova som gällde....
på tisdagen packade vi ihop för att ta oss neråt landet igen...vi körde över Karlstad...och jag kan numera säga att solen inte alltid skiner där....vår dagstur slutade på Tjörn där vi slog upp tältet på rekordtid i ösregn o lera....vi stannade bara över natten och dagen efter tog vi en tur ut till skärgården på Tjörn och där var det väldigt fint....nåja nu var det så att mamma och pappa hade en hemlis som vi inte hade talat om för barnen och den var att vi skulle åka till Varberg och campa vid Fun city...snacka om de blev glada när de såg vart vi var på väg....campingen vid fun city är nog fin men nu hade regnat så mycket den sista tiden så där var mest lera där oxå...På onsdag gick vi in efter att ha packat ihop allt igen, och vi hade tur med vädret inte för att solen värmde så mycket men det regnade iallafall inte...fun city är ett kanonställe för barn i alla åldrar vår 3-åring gjorde nog lika mycket nästan som 7-9-åringarna...där var karuseller ,indianby, cowboyby,tåg att åka, liten djurpark(vi såg en nyfödd dvärgko) vattenland för alla många bra ställen att äta på man kunde även grilla medtagen mat om man så ville...de hade oxå shower under dagen...listan kan göras lång men inte lika lång som den från Leksand kan göras...
alla dagar tar ju slut och så gjorde även denna och då åkte vi hem, det var skönt att komma hem och ha tillgång till allt inom räckhåll igen..nog för att det har varit en upplevelse för hela familjen att tälta men hem är det alltid skönt att komma....