Birka Paradise

Svänger på rumpan

Sover skönt i hytten

Dansade hela kvällen lång

Jag har åkt denna båt många gånger innan utan barn och gillade varje minut av den.
Men nu fick jag och en väninna iden att ta med oss våra barn på den också, plus att vi skulle ta 2 nätter istället för 1.
Jag var lite orolig eftersom visa turer man tar så kan det vara lite stökigt.

Upp resan hade vi vald att åka med anknytning buss som gick 10 hemifrån och vi var framme ca 16:00 i Stockholm.
Denna resa med min dotter gick jätte bra. Vi hade ett långt stop i Nyköpingsbro för lunch.

Väl i Stockholm lyckades vi komma med i det första insläppet till båten som var 16:30 i stället för att behöva vänta till 17:30.
Men man fick inte tillgång till hytterna förrän 17:30 men detta gjorde inget alls för dottern satt och tittade ut med stora ögon genom fönstret.

När båten började åka satt vi uppe i akterdäck på 10: e däck. och tittade medan det bar iväg mellan öarna.

När vi tröttnade på det gick vi och lyssnade på musik och tittade i taxfreen.
Hamnade i säng tidigt efter den långa buss turen.

Vaknade tidigt för att gå upp och äta en helt underbar frukost buffé.
Dottern kunde knappt bärga sig för allt gott hon skulle smaka.
Och eftersom vi inte skulle gå av i Stockholm utan stanna kvar tog vi det lugnt. Var ute på däck och tittade i vattnet.
Kl.14 hade vi lunchbuffén som väntade efter att ha varit med på en musikfrågetävling där dottern fick släppa loss och dansa lite.

När båten väl hade kommit i hamn lade vi oss och tog en lite sovstund för att klara av kvällen.

Denna kväll var det dansband som gällde till dotterns stora förtjusning.
Efter att ha fått lite i magen bar det iväg till dansgolvet och där var vi fram till 22:30 då hon slocknade i en soffa.

Sedan dagen efter var det bara bollhavet som gällde fram till vi skulle gå av och sätta oss på bussen hem.

Dottern älskade denna resa och vill inte åka hem.
Och jag rekommenderar verkligen att ska man åka med mindre barn ska man ta 2 nätter på båten så man slipper stressen med bussen så fort och att man inte kommer hinna med det man vill göra med bara 1 natt.
Men ska ni göra flera nätter boka inte på internet utan ring och boka så ni får samma hytt hela tiden.