Gotlandsresan 2018

(Sverige, Visby, Kneippbyn)

Vi fick äran att resa till Gotland för första gången för att besöka Kneeipbyn sommaren 2018. Vi började våran resa med att åka till Oskarshamn för att sedan ta båten över till Gotland. När vi kom fram väntade en bekant till oss som vi skulle få sova hos.

Första dagen tog vi det lugnt vi gick o strosade inne i Visby och åkte en tur i turist tåget som åkte runt i Visby så man fick se alla fina byggnader. När vi gick in till centrum gick vi förbi en stor lekpark där man kunde gymma, leka o vila i hängmattor. Där kunde man även få se fäktare som övade till Torne spelet.

Nästa dag var det dags för att besöka Kneeipbyn vi fick skjuts av våran bekant men om man åkte från centrum så kunde man tagit en buss som gick dit. Inne på området var det uppdelat så vattenlandet var för sig o attraktionerna för sig. Vi började med attraktionerna och det fanns hinderbana, hoppborgar, berg o dal bana, go cart, radio bilar, linbana, tramp båtar och roddbåtar.

Vi testade allt och det som var mest uppskattat av oss alla var go carten. Men lite synd att det var lite långa köer till den men några åk han vi allt med. På eftermiddagen gick vi in till badet och det fanns många skojiga rutschkanor att testa på. Barnen lurade upp sin mor i en kana där man skulle sitta i en ring o de sa att det gick lugnt o sakta men där gick man på en nit. ? Men den var skoj i alla fall.

Den dagen vi var där så blåste det lite så var inte så skönt att bada för länge så vi tog oss in i den andra delen igen och där vakade barnen guld testade på lycko hjulen och vann två kartonger godis. Sen innan vi åkte hem gick vi och åt en bit mat och avslutade sedan dagen med en omgång minigolf som låg utanför.

Vi var mycket nöjda med denna dagen. Skulle varmt rekommendera barnfamiljer att åka dit.