Reseberättelser

Reseberättelser är artiklar, blogginlägg och tips skrivna av föräldrar, för föräldrar. Här berättas det om semesterresor och besökta familjenöjen och tanken bakom är att vi alla ska inspirera, tipsa och dela med oss av vår erfarenheter.

Läs om andra familjers resor och äventyr, eller skriv och berätta om era!

Har du och din familj besökt något ställe ni vill tipsa andra barnfamiljer om? En barnvänlig campingplats, ett roligt familjenöje eller kanske familjens smultronställe? Skriv och berätta »

För att skriva en egen reseberättelse måste du vara medlem och inloggad.

Sök reseberättelse

Letar du efter reseberättelser från ett speciellt område eller besöksmål? Använd vår söksida »

» Reseberättelser (3172 st)

(Danmark, Knuthenborg safaripark)
Vi har varit i Knuthenborg safaripark och vi är supernöjda. Vi är en familj på två vuxna och tre flickor i åldrarna 10, 11 och 12 år. Vi...
2019-11-07

(Sverige, Blekinge, Blekinge Exotiska Värld)
Vi var på Blekinge Exotiska Värld i somras och gud vad förvånad man blev. Det såg litet ut på utsidan men när man steg in var...
2019-11-06

(Sverige, Göteborg, Universeum)
I somras åkte jag, min sambo och två barn för att spendera en heldag på Universeum i Göteborg. Lillan hade nyligen fyllt 4 år och lilleman...
2019-11-05

(Danmark, Kalvehave, Labyrintpark)
En dag i augusti styrde vi vår bil över sundet och söderut genom Danmark. Tog oss till Kalvehave labyrintpark, såg inte så mycket ut utifrån men väl inne i parken var där mycket att göra. Parken är fortfarande under uppbyggnad i bortre delen av området så mycket mer...
2019-11-04

(Danmark, Nästved, Gavnø Slot Go Fly)

Vi valde att åka och prova på Gavnö stotts GoFly en dag i augusti när det inte var alltför soligt och varmt. När man körde över bron till Gavnö Slott möttes vi av en underbar utsikt över slottet. Värt ett besök...
2019-11-04

(Sverige, Löddeköpinge, Treewalker)
Två vuxna och två barn begav sig ner en dag till Löddeköpinge för att klättra i höghöjdsbanorna. 3 av 4 känner sig lite obekväm...

(Sverige, Göteborg, Liseberg)
Jag och min familj- som består av två vuxna och två barn 14 och 11 år- har gjort Lisebergsresan till en årlig tradition.  Min son-...
2019-11-03

(, Tykarpsgrottan)
Vi besökte Tykarpsgrottan i Ignaberga i Skåne. Barnen (8 & 10)  tyckte det skulle bli spännande och såg fram emot det. Väl på plats...

(Sverige , Tivoli )
Vi kom stax innan öppningen för att kunna spendera så mycket tid så möjligt och hinna åka så många attraktioner som möjligt. Barnen...
2019-11-02

(Sverige, Stockholm, Vasamuseet)
Det är alltid mysigt att komma ut på Djurgården i soligt väder och vi promenerade runt lite och tittade på vattnet, Nordiska museet och båtarna...
2019-11-01

(Sverige, Leksand sommarland)
Testfamilj på Leksand sommarland.  Vi åkte med en annan familj därav var vi tre barn (2 st 13 åringar en 9 åring) och fyra vuxna. Den hyrda...

(Danmark, Mön, Geocenter)
n lördag i augusti steg vi upp tidigt och körde mot Möns klint. Vi bor i Skåne så bilresan tog bara drygt två timmar. Det är vackert landskap...
2019-10-31

(Sverige, Bålsta, Åbergs museum)
Vi besökte Åbergs museum i tre generationer (två barn, mamma och mormor).  För barnen var Trazan och Barnarnes trädkoja höjdpunkten...

(Sverige, Uppsala, Fyrishov Äventyrsbad)
På våran sista semetervecka så bestämmer vi oss för att åka till Fyrishov Äventyrsbad med hela familjen som består av två...
2019-10-31

(Sverige, Stockholm , Tekniska museet )
Vi är en familj som består av 2 vuxna och 2 killar på 13 och 11 år som varit testfamilj på Tekniska museet i Stockholm. Vi tog bussen från...

(Sverige, Borås, Navet)
Ett väldigt kul och intressant hus! Tjejerna och jag tyckte det var så rolig information från tjejen i receptionen.. -Ni får INTE ha händerna i...
2019-10-30

(Sverige, Trollhättan , Hop n pop)
Vi fick det roliga uppdraget att besöka Hop n pop i Trollhättan. En regnig lördag i augusti åkte jag, min sambo och våra tre barn i åldrarna...

(Danmark, Lego House)
En dag på legohouse med 2 vuxna och 3 barn.  Barnen är i åldrarna 4, 7, 9 år och detta var en helt fantastisk upplevelse, vi tycker till och...
2019-10-30

(Sverige, Bålsta, Lasse Åbergs museeum)
Sommaren 2018 besökte vi Lasse Åbergs museum som ligger i Bålsta. Vi var två vuxna och tre barn, 7, 4 och 1 år gamla. Då vi bor i trakterna hade vi inte särskilt lång resväg. Inne i byggnaden finns två delar, Tarzankojan och själva musédelen. Tarzankojan var särskilt...

(Sverige, Karlskrona, Bollspelsgolf)
Vi vann 5 biljetter som testfamilj denna sommaren och passade på att pröva på Bollspelsgolf som ligger i anslutning till Barnens gård. Testgruppen bestod...
2019-10-30

(Danmark, Blokhus, Fårup Sommerland)
Vi besökte Fårup Sommerland på eftersäsongen då öppettiderna är lite kortare än under högsäsong, så det gäller...

(Sverige , Borås , Borås djurpark)
Vi hade en helt underbar och varm dag i Borås djurpark. Barnen älskade att se djuren och var nyfiken på allt. Mest uppskattat var tigrarna och sälshowen.  Det...
2019-10-29

(Sverige, Stockholm, Tekniska museet)
En regnig sommardag begav vi oss äntligen mot Tekniska museet. Familjen består av barn i åldrarna 3 år, 9 år, 12 år, 16 år samt en moder....

(Danmark, Billund, Legoland)
Testuppdrag Legoland Vår familj: Två barn, 6 och 9 år och två vuxna. Uppdrag: Legoland Vi valde att åka till Legoland efter högsäsongen,...

(Danmark, Falster, Middelaldercentret)
Vi är en familj på 5 personer med 3 barn i åldrana 8, 10 och 13. Vi hade en mkt trevlig dag där. De har under högsäsong öppet mellan...

(Sverige, Skara/Skövde, Skara sommarland)
Skara sommarland, äntligen! Med två killar på 12 år åkte jag och min man till Skara sommarland i juli. Parken var väldigt välskött,...