norrköping 2009

(sverige, kolmårdens djurpark)

Till midsommar reste vi från Borås till Norrköping.
2 vuxna och tre barn.
Vi hade bokat stuga på Norrköpings camping. Jättefin camping och jättefina och stora stugor. Det var flera familjer där och allt var ganska lugnt. Trevlig personal var det också. Det fanns en liten brygga man kunde fiska ifrån och vi fiskade där första kvällen och jag fick en gädda.

Dagen efter åkte vi till Kolmårdens djurpark. Förväntningarna var stora då min dotter pratat om detta ställe i nästan ett helt år. Till att börja med hade vi otur med vädret, det var jättedåligt. Det regnade flera gånger. Jag själv är inte mycket för djurparker men barna älskar det. Blev lite besviken då det inte alls var så stort. Vi gick igenom parken ganska fort. Ett plus var att allt var rent och fräscht. Vi åt hamburgare till väldigt bra priser men allt annat var jättedyrt. Delfinshowen var jättebra men blev besviken då Marcoolio inte var med. I all reklam om djurparken så finns ju han med.
Har läst att många tycker att de små delfinerna stör showen men vi älskade att se på dom små. Dom hörde till på nåt sätt.
Vi stannade till vid Bamses värld men mina barn är nog för stora för det var inte intressant nog. Vi avslutade dagen med safaritur i egen bil. Otur där med då solen helt plötsligt tittade fram. Det blev så varmt så de flesta djuren sov. Det blev inte riktigt vad vi tänkt oss och alla var rätt besvikna när vi fortsatte hem till vår hyrda stuga. Det räckte gott och väl med en dag. Vi ångrar inte att vi åkte men det känns som att det räcker att man sett djurparken en gång. Det är inte för min del ett ställe man åker till varje år.