Testfamilj till Gröna Lund!

(Sverige, Stockholm, Gröna Lund)

Vi fick den stora äran att bli testfamilj för Gröna lund något som vi blev överlyckliga över. Med en familj med två vuxna och två barn på 11 och 15 år kände vi att vi inte hade kunnat komma till ett bättre ställe!
Vi startade vår färd en fredag morgon och vår äldsta dotter tog även med sig sin kompis.
Vi åkte bil dit och det hade nog kanske varit bättre att tagit tåg eller buss dit men vi tyckte att det var en frihet att kunna åka hem när vi kände för det. Men när vi kom fram insåg vi att det var väldigt svårt med parkeringar. Det slutade med att vi fick åka runt, runt ett bra tag innan vi hittade en parkering. Och vi fick då gå en bra bit innan vi kom fram till vårt mål.
Men så fort vi kom in till nöjesparken hade vi glömt parkeringsproblemet och barnen blev ivriga att prova på alla karusellerna som fanns.
Vi hade otroligt roligt och det fanns karuseller för alla smaker!
Vår äldsta dotter blev väldigt förtjust i den nya attraktionen Insane och den åkte hon några gånger.
Vår yngsta dotter åkte Jetline ett antal gånger och hon tyckte att det var hennes favorit.
Vi vuxna som inte vågade oss på de värsta karusellerna tyckte att Lustiga huset var en höjdare!
Vi provade även på att gå in i spökhuset. För det behövde man betala in sig extra på. Men alla vi fem blev lite besviken över det stället. Vi tyckte att det skulle ha varit mer "levande" skådespelare. Vi jämförde med Lisebergs spökhus och då var detta ställe klart mycket sämre!
Det gick att ta med sig mat och man kunde sätta sig ner där det passade. Annars så fanns det olika matställen i olika prisklasser. Vi hann med och äta två gånger. En lite dyrare restaurang och en gång med snabbmat.
All personal vi träffade var otroligt tillmötesgående och mycket trevliga! När vi tog lotter som fanns lite överallt...så var nästan personalen övertrevliga :o)!
Vi vann till slut en jättestor ask med Geisha och vi insåg att det kändes lite jobbigt att gå och bära på den när vi skulle åka karusell. Vi frågade då en personal vart vi kunde lämna den någonstans och vi blev tillsagda att gå till servicecentret. Där fick vi lämna in den utan problem och vi hämtade den där när vi var klara.
Denna fredag vi var där på så var det fint väder och det var även ett uppträdande på kvällen. Detta tror jag gjorde att det var ganska långa köer under dagen till de olika karusellerna.
Vi var där nästan till de stängde och alla var mycket nöjda när vi åkte därifrån! Vi har haft mycket roligt!