En långhelg på Gotland.

(Sverige, Gotland, Visby)

En långhelg i början av juni reste hela familjen till det otroligt vackra Gotland. Min man och jag har varit där tidigare, dels på vår bröllopsresa och även barnfri helg förra året.

Bara resan över med förja är ett helt äventyr. Det känns nästan som vi åkte utomlands. Barnen tyckte det var jätte spännade att köra ombord och det fanns lekrum och film. Vår nioåring  uppskattade att det gick att hyra gameboy.

Vi hade hyrt på något vandrarhemsliknade annex vid Snäck hotell några km norr om Visby. Vi delade kök och det gick bra förrutom att någon snodde vårat kaffe.

På dagarna gick vi runt i Visby, det är ju så otroligt vackert.Det blev att vi gick en hel del. Vi hade inte tagit med oss vagnet till vår minsta tjej och det hade vi nog behövt.
De största killarna var så imponerade av ringmuren. Dessa små hus som finns innanför murarna är helt otroliga, det är som att gå runt i en sagostad.

En dag var vi nere i Lummelundagrottorna, vilken otrolig upplevelse. Det är ju lågsäsong än och det var bara vi och tre tyska turister så vi fick en jättebra guidning.

En dag åkte vi till Kneippbyns sommarland. Det är ju lågsäsong än och vi kunde gå in billigare och dessutom inte mycket folk. Helt perfekt. Vilket trevligt sommarland och dessutom ligger det så vackert precis vid havet. Pippis hus gillade barnen, det var en riktig höjdare, även om vår minsta fyraåring var lite besviken på att Pippi och Herr Nilsson låg och sov.
Solen sken och även om det inte var så jättevarmt kunde vi bada i badlandet.

Ja, Gotland kan vi verkligen rekommendera. Hit åker vi gärna igen.