Danmark med Lalandia och Nyårsafton i Köpenhamn

(Danmark, Lalandia)

Vår resa till Danmark blev avkopplande och härlig, precis som vi ville.
Vi började med att ta oss de många milen ner till Helsingborg där ett hotellrum väntade.
Dagen efter tog vi färjan till Helsingör och sedan gjorde vi de 20 milen ner till Rödby och Lalandia.

Vi blev mycket väl välkomnade av personalen i receptionen. Därefter packade vi in allt i stugan, åt lite mellanmål och packade badkläderna.

Vi hade ju kommit hit för att bada! Äventyrsbadet var toppen måste jag säga. Mycket fanns att göra även för sonen på 3 år.
Barnbassängerna var varma och sköna, men de stora kändes kalla(kanske var det vi som var frusna).
Fyra stora vattenruschkanor fanns, två av dem vågade sonen åka med en vuxen. Dessutom fanns det Wild river en vatten fors.
Vi var ju som sagt frusna av oss och hamnade tillslut i bubbelpoolen.

När badandet var avklarat gick vi till Monkey Tonk lekland.
Där åktes det rutshkanor, klättrades och byggdes med stora legoklossar.
Gissa om vi sov gott på natten!!!

Dagen efter badade vi ännu mer och lekte ännu mer!!!
Lalandia var roligt för alla, fanns så mycket att göra, rekomenderas.

Nyårsafton sa vi adjö till Lalandia och satte av mot Köpenhamn där vi skulle träffa sonens kusin.
Nyårsaftonen bodde vi på Scandic hotel 10 min utanför "Stan". Vi tog bilen in till Rådhusplatsen där vi åt middag och sedan gick vidare till en takvåning, där kusinen bor.
Oj, Oj oj vad de kunde fira nyår där...raketerna flög åt alla håll och det smällde så högt att vi inte ens kunde höra rådhusklockan slå 12!
Kul var det och spännande, men absolut inte en tanke fanns det på att gå ner på torget...med ett barn, aldrig.

Dagen efter började resan tillbaka till Sverige, den gick via Halmstad och sedan Ullared.