Testfamiljsuppdrag till Orsa rovdjurspark!

(Sverige, Orsa, Orsa Rovdjurspark)

Vi fick åka till Orsa rovdjurspark som en testfamilj och åkte dit i juli 2017. Vi åkte bil på morgonen från Västerås, och detta tog ungefär 3 timmar men det var otroligt fin natur på vägen dit och bra väg att köra. Vår familj består av en mamma, en pappa och två pojkar (10 mån och 6 år).

När vi kom fram upptäckte vi till vår glädje att vi med lätthet kunde få parkeringsplats. Inne i receptionen blev vi bra hjälpta och det var inga problem med att få gå in fritt i parken när vi sa att vi var en testfamilj utan personalen släppte in oss och gav oss även en karta där de ringande in vilka tider djuren skulle bli matade och var. Personalen var hela tiden väldigt tillmötesgående och trevliga.

Inne i parken såg vi en del djur men roligast var isbjörnarna och brunbjörnarna. Isbjörnarna kom vi väldigt nära eftersom de rörde sig så nära stängslet. Brunbjörnarna var roliga för de var flera björnungar som brottades och klättrade runt och var söta. Vid isbjörnsburen fanns det en jättefin lekpark också där vår 6-åring lekte en lång stund medans den lilla lugnt kunde äta under tiden.

När vi skulle äta tog vi backarna upp och besökte en restaurang med fantastisk utsikt vid tiger world. Vi åt fish n chips och kycklingfajita och maten var fantastiskt god och fräsch (dock kanske något dyr) och utsikten var otrolig! Att det var mycket backar gjorde inte oss så mycket trots att vi hade vagn men om man har rullstol kan det nog vara svårare.

Vi hittade en fin butik där vi köpte jättefina gosedjursbjörnar innan vi åkte hem och kollade även på när järven blev matad, vilket var intressant!

Vi är otroligt glada att vi fick chansen att åka till Orsa rovdjurspark och det var en harmonisk och mysig park med helt fantastisk natur som man sällan ser på andra ställen. Kan verkligen rekommendera ett besök dit!

ps. vår 6 åring tyckte att resan var superkul men vi vuxna tror att det passar allra bäst för 3-4 åringar.