En heldag på Fårup sommerland

(Danmark, Fårup, Fårup Sommerland)

vattenlandets största kanor från tåget

surf hill

nyckelpigorna

forsen

Jag hade ljugit för barnen om vart vi skulle, jag hade sagt att vi skulle till mina kusiner i Danmark men så blev inte fallet.  Som tur är blev de glada över överaskningen även om Lykke (5år) blev lite ledsen först över att inte få träffa min släkt så släppte det snabbt.

Vi var på plats strax efter öppning för vi ville ju hinna med så mycket som möjligt.
Väl inne stratade vi med att åka tåget som går runt parken för vi tänkte att det brukar vara bra för att se lite vad som finns, men shi fick vi, vi såg nästan bara skog och lite lite av karuseller och vattenland.
Det blev lite bortkastad tid faktiskt.

När vi klivit av tåget gick vi till delen där det finns lite blandade karuseller som Lykke (5år) och Tove (8år) kunde åka själva.
Där åkte de en massa olika karuseller och tiden bara sprang iväg. Superbra att de fanns så mycket som de kunde åka själva utan att man som vuxen var tvungen att tränga sig ner i en för trång sittkorg eller dyl. Även om mannen i husshållet gärna åkte med ändå

Sen var det dags för lunch som vi åt på Oasen en grillbuffe skulle det vara. Jag kan inte tycka att det var värt det besöket där. Det fanns inte så mycket som de marknadsförde sig att ha. Dock hade de iaf två alternativ till Lykke som inte tål mjölk och ägg och det är en tummen upp för det.
Vi visste att man kunde ha med sig egen mat att grilla och sådär men jag kände att jag ville prova maten nu när vi var testfamiljer.
Jag skulle dock rekomendera andra att ha med sig egen mat som man äter vid någon av de stora lekplatserna.

Efter maten gick vi ut till bilen och hämtade badkläderna för nu började det bli varmt. Väl gjort drog vi till badlandet. Där slogs jag av hur rent det var i omklädningsrummet och hur bra anvisningar det var på vad man skulle göra innan bad. (Duscha och dyl)
Vi började med att alla fyra åkte Surf hill som är en backe på 120 meter rakt ner i fyra olika banor.
Sen delade vi upp oss jag åkte med Tove och testade lite olika banor och Eddy åkte med Lykke. Vi samlades igen och testade vågorna och gick en sväng till regnskoven. Och snacka om att tiden gick snabbt i vattenlandet, helt plötsligt så var kl 18 och barnen började frysa så vi gick och bytte om.

Efter ombytet gick vi runt i parken igen och åkte lite mer karuseller, åt lite frukt som vi köpte i fruktståndet lite glass köptes och vi bara njöt av den fina kvällen och att barnen kunde åka karuseller utan några som helst köer :)

Jag är verkligen så nöjd med dagen, dock hade jag önskat att vi kunde tillbringa två dagar i parken för det behövs vi han inte med allt som vi hade velat. Och jag kan verkligen rekomendera Fårup till alla. Det finns något för alla.

Trotts att det var högsäsong och en fin dag så var det inte så värst långa köer. Visst det var lite längre köer till de mest populära attraktionerna, men det var inget som lockade mina barn så mycket ändå.

Jag ger parken 5 av 5

Vill ni se mer av våran upplevelse så sök efter Axdal familjen på youtube så finns ett klipp från dagen där.